Cât AdBlue consumă Opel Grandland X 1.5 Turbo D?

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 31.05.2019 - 09:04

Motoarele diesel de ultimă generație, care respectă cele mai stricte norme de poluare, Euro 6d-TEMP, și, în multe cazuri, sunt mai „curate“ decât propulsoarele de benzină echivalente, consumă și AdBlue pe lângă motorină. Cât, însă, nu prea se știe.

SHARE

Nu scrie în manualul de utilizare al mașinii. Și nici în testele de două, trei zile, nu se poate afla. Însă în cele câteva luni petrecute în redacția Newsweek România, Opel Grandland X 1.5 Turbo D Ultimate AT8, colegul nostru motorizat cu patru roți, a parcurs 8.500 de kilometri și, pe la 7.700 de kilometri, s-a aprins martorul din bord care anunță că „soluția magică“ e pe terminate. Iar computerul a anunțat că, dacă nu punem AdBlue, în 700 de kilometri nu mai pornește motorul. Așa că răspunsul la întrebare a venit în mod natural, direct din bidon.

Motorul diesel de ultimă generație de 1.5 litri și 130 de cai putere de pe Grandland X îndeplinește cele mai stricte cerințe referitoare la emisii datorită unui sistem de post-tratare complet integrat.

Acesta constă într-un catalizator de oxidare pasiv/sistem de absorbție a oxizilor de azot (NOx), un injector AdBlue, un catalizator SCR și un filtru de particule diesel (DPF), și este grupat ca o unitate individuală compactă, cât mai aproape posibil de motor.

Sistemul de absorbție a oxizilor de azot funcționează ca un catalizator pentru pornirea la rece, reducând emisiile de NOx la temperaturi sub punctul de activare al sistemului SCR.

Opel Grandland X 1.5 Turbo D are un rezervor de AdBlue cu o capacitate de 17 litri. Iar, pentru cine nu știe, AdBlue-ul este o soluție compusă din 32,5% uree de înaltă puritate, produsă sintetic din amoniac și dioxid de carbon, și 67,5% apă deionizată.

Produsul este biodegradabil, solubil în apă și incolor, dar are un miros ce aduce puțin cu cel simțit într-un grajd. Și, răspunsul la întrebarea „Cât AdBlue consumă Opel Grandland X 1.5 Turbo D“? Martorul de  AdBlue s-a aprins după 7.700 de kilometri parcurși. Mesajul a fost că mai putem merge 700 de kilometri.

Însă am reușit să ajungem la 8.500 de kilometri, computerul indicând încă 200. Cum în rezervorul cu căpăcel albastru au intrat circa 16,9 litri de Adblue, a rezultat un consum de aproximativ 200 ml/100 km. Prețul unui bidon de 10 litri de AdBlue este de circa 60 de lei.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.