Japonezii, care anunțaseră încă din 2019 că au în vedere să vândă uzina din UK, au luat acum această decizie deoarece porturile britanice sunt supraîncărcate cu toate schimburile de mărfuri care trebuie să aibă loc înainte de sfârșitul lunii decembrie, în cazul în care Brexit-ul se încheie cu un non-acord cu Uniunea Europeană. Livrarea de piese și componente pentru majoritatea industriilor este întârziată, iar acesta este și cazul producției auto.
Fabrica unde Honda produce în principal modelul Civic hatchback nu lucrează cu stocuri de piese și, prin urmare, este dependentă total de fluxul logistic, componentele aduse cu vaporul în Marea Britanie ajungând aproape direct pe banda de asamblare.
Oficialii Honda au negat că închiderea uzinei de la Swindon ar avea legătură cu Brexit-ul, afirmând că decizia a fost luată din cauza evoluției pieței auto către mașinile hibride și electrice.
Fabrica Honda din Marea Britanie, singura pe care japonezii o mai aveau în Europa, are o capacitate de producție de 150.000 de unități pe an și 3.500 de angajați. Pentru moment, aceștia au fost trimiși în șomaj tehnic.
În 2019, Honda a decis să închidă și fabrica de la Gebze, Turcia, unde se produce Civic-ul sedan, până în 2021.