Se spune că, în general, ”schimbarea este bună”. Iar Jens Thiemer, Senior Vice President Customer & Brand BMW, a explicat că noua emblemă BMW are menirea de a ”radia mai multă deschidere și claritate” și ”este relavantă pentru mobilitatea și plăcerea de a conduce din viitor”. De asemenea, firma Siegel + Gale, care a conceput noul logo, a declarat pentru CNN Business că acesta este mai deschis și mai accesibil pentru clienții mai tineri.
Totuși, pentru liniștea fanilor și a puriștilor, care văd în renunțarea la cercul negru renegarea moștenirii unora dintre cele mai performante motoare convenționale (L6, mai ales, și V8), deocamdată, bavarezii au anunțat că noua emblemă 2D cu cerc transparent, care a debutat pe Concept i4, nu va fi folosită decât pe partea de comunicare, inclusiv în social media și pe site-uri.
De ce ”pentru liniștea”? Pentru că, din martie 1916 până în prezent, logo-ul 2D sau 3D cu cerc negru a creat emoție pe milioane de automobile de stradă premium sportive, precum și în lumea motorsportului, și a fost un simbol al perfecționismului și a ingineriei de top.
Sigur, în ultimii ani, percepția asupra automobilului a început să se schimbe. Iar mașina electrică a deschis un nou capitol în istoria BMW, bavarezii fiind nevoiți să se adapteze. Și au făcut-o exemplar, primul hot-hatch premium 100% electric, BMW i3, de exemplu, setând standarde și fiind un best-seller pe multe piețe.
Acum, "BMW Concept i4 aduce electrificarea în centrul mărcii BMW", spune Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design, explicând că "designul este dinamic, curat şi elegant. Pe scurt: un BMW perfect care rulează fără emisii." Valorile remarcabile ale trenului de rulare includ o autonomie de 600 km (WLTP), putere de până la 530 CP, acceleraţie 0-100 km/h de aproximativ 4,0 secunde şi o viteză maximă de peste 200 km/h. Cu toate acestea, calităţile de condus ale BMW Concept i4 nu pot fi exprimate doar prin numere. Iar livrarea aproape silenţioasă a puterii creează o senzaţie complet nouă de dinamism.
"Designul BMW Concept i4 prezintă proporţii fantastice, un caracter expresiv puternic şi, desigur, multă atenţie pentru detalii", a spus și Domagoj Dukec, directorul BMW Design. "Prin ecranul central curbat BMW (Curved Display), am redefinit orientarea spre conducător specifică BMW într-o manieră foarte elegantă. În acelaşi timp, BMW Concept i4 aduce un sentiment de plăcere a condusului durabil", a adăugat acesta.