BMW lansează iX3 cu inteligență artificială și vrea să „bată” modelele din China. Costă 68.900€


„Noua Clasă” a salvat BMW o dată – în anii 1960, a scos compania cu sediul la München din criză. Acum totul este din nou în joc. Cu iX3, următoarea „Nouă Clasă” intră în era software-ului: un calculator de până la 20 de ori mai puternic și inteligență artificială.
Această mașină trebuie să conducă BMW înapoi la cifre de vânzări mai bune, altfel concurența din China va fi în avantaj.
Conceptul „Vision New Class X” a oferit deja o primă imagine în 2024; acum SUV-ul intră în producție aproape neschimbat. Comenzile pot fi plasate începând cu septembrie 2025, iar primele vehicule vor sosi în martie 2026.
BMW lansează iX3 cu inteligență artificială și vrea să „bată” modelele din China. Costă 68.900€
Din exterior, iX3, cu grila sa îngustă, partea frontală impresionantă și stopurile late, amintește de modelele BMW din anii 1960. Există, de asemenea, mult spațiu: portbagajul are o capacitate de până la 1.750 de litri - comparabil cu un Seria 5 Touring. Și scaunele din spate sunt confortabile, cu mult spațiu pentru picioare, arată bild.de.
Tehnologia oferă performanțe impresionante: BMW promite o autonomie de până la 800 de kilometri, 470 CP - toate începând de la 68.900 de euro. O versiune mai ieftină, cu o baterie mai mică și tracțiune spate, va urma ulterior.
Citește și: „Bombă”, pentru industria și piața auto! UE vrea să interzică mașinile termice „pe firmă” din 2030
Cockpit de înaltă tehnologie
Interiorul lui iX3 are o notă futuristă: un ecran subțire XXL se află în partea de jos a parbrizului și se întinde pe toată lățimea sa, completat de un ecran de aproape 18 inci în centru. Comenzile se fac prin comandă tactilă sau vocală - este suficient un „Hei, BMW”. Materialele sunt sustenabile, scaunele sunt reproiectate și există mult spațiu.
În centrul noului iX3 se află un „super-creier”. În loc de numeroase unități de control individuale, un computer central preia controlul – și funcționează de zece ori mai rapid decât înainte. Pentru șofer, aceasta înseamnă că frânele, direcția și motorul răspund vizibil mai rapid, iar mașina se simte mai directă și mai precisă. În același timp, șoferul menține senzația că deține controlul în orice moment, tehnologia funcționează doar în fundal.
Citește și: Mașinile electrice se vând greu fără subvenții de la stat. UK reintroduce „Rabla” după 3 ani