Atenție, șoferi! Aveți cauciucuri de iarnă sau All-Seasons „M+S”? Aruncați-le! Vor fi interzise

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 17.03.2024 - 10:21
Atenție, șoferi! Aveți cauciucuri de iarnă sau All-Seasons „M+S”? Aruncați-le! Vor fi interzise - Foto: Profimedia Images
Atenție, șoferi! Aveți cauciucuri de iarnă sau All-Seasons „M+S”? Aruncați-le! Vor fi interzise - Foto: Registrul Auto Român Oficial
Atenție, șoferi! Aveți cauciucuri de iarnă sau All-Seasons „M+S”? Aruncați-le! Vor fi interzise - Foto: Michelin

Atenție, șoferi! Aveți cauciucuri de iarnă sau All-Seasons „M+S”? Aruncați-le! Autoritățile din Germania au anunțat că, începând din octombrie 2024, acestea sunt interzise prin lege. Anvelopele ce pot fi folosite iarna trebuie să fie marcate cu un simbol special.

SHARE

Potrivit legii, de iarna viitoare, cauciucurile de iarnă sau All-Seasons marcate doar cu „M+S” sunt interzise în Germania, șoferii riscând amendă dacă le mai utilizează și neplata asigurării în caz de accident pentru nefolosirea de pneuri adecvate, informează autobild.de.

Atenție, șoferi! Aveți cauciucuri de iarnă sau All-Seasons „M+S”? Aruncați-le! Vor fi interzise

Anvelopele utilizabile iarna marcate doar cu „M+S” pe lateral nu mai sunt fabricate de la sfârșitul anului 2017.

Deci, teoretic, având în vedere că au deja 7 ani vechime, nu ar trebui să mai existe pe autovehicule, fiind vechi. Chiar dacă mai au „carne”, compușii chimici îmbătrânesc și pneul își pierde elasticitatea și implicit aderența. 

Dar, dacă tot a venit primăvara și treceți la anvelopele de vară, ar fi util să le verificați pe cele de iarnă și să le aruncați dacă sunt marcate doar cu „M+S”. 

În România, legea spune că „toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M şi S (însemnând noroi și zăpadă), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condiţiile specifice de iarnă prevăzute în legislaţia națională rutieră”. Dar, acesta ar putea fi modificată și aliniată noilor cerințe. 

Citește și: VIDEO Cauciucuri de iarnă sau „All-Seasons”? Grosimea zăpezii și stilul de condus motivează alegerea

Care sunt anvelopele ce pot fi utilizate iarna în Germania începând din octombrie 2024

Puteţi recunoaşte o anvelopă pentru iarnă omologată după simbolul „3PMSF”, de tip fulg de zăpadă şi munte, alături de simbolul „M+S” (Mud = noroi, Snow = zăpadă), de pe flanc.

Atât pneurile specializate de iarnă, cât și cele „All-Seasons” ce pot fi utilizate cu succes în anotimpul rece, dispun de aceste marcaje, de la sfârșitul anului 2017. 

Producătorii de anvelope de top la nivel mondial consideră că marcajul pentru o anvelopă de iarnă de ultra-înaltă performanță este muntele cu trei piscuri și fulgul de nea, aspect ce nu apare în prevederea legislativă de la noi din țară.

Prin urmare, asigurați-vă că anvelopele dvs. pentru iarnă au așa-numitul simbol alpin - un munte cu trei vârfuri zimțate și un simbol fulg de zăpadă în față.

Multe anvelope au, de asemenea, ambele marcaje – „M+S” și simbolul Alpin. Asta rămâne permis. Dar, încă o dată, important este simbolul „3PMSF”.

Deci, dacă aveți de gând să vă scoateți anvelopele de iarnă în preajma Paștelui , ar trebui să verificați dacă acest simbol alpin lipsește. În caz afirmativ, atunci nu mai puteți folosi anvelopele iarna viitoare (este valabil și pentru anvelopele pentru toate anotimpurile cu marcaje M+S și fără simbolul alpin. Cel puțin în Germania.

Și dacă tot vă uitați la anvelopele utilizate iarna, verificați și limita de uzură: adâncimea benzii de rulare nu trebuie să fie mai mică de 4 milimetri iarna (deși legea cere doar 1,6 milimetri).

Anvelope de vară, iarna? Nu!

Așa cum, probabil, nu plecați de acasă în sandale când afară ninge și e frig, așa nu vă forțați norocul iarna la volan cu mașina încălțată cu pneuri de vară. Orice anvelope de iarnă sau „All Seasons”, chiar și cele uzate până la martorii de siguranță, sunt mult mai sigure decât cele de vară pe carosabilul înghețat.

Iarna, pneurile de vară se întăresc și nu au nici profil sculptat care să „muște” din zăpadă sau să elimine zloata, zăpada apoasă. Mașina poate deveni incontrolabilă atât la manevrele clasice de frânare ori evitare, cât și pe viraje. Sistemele elecronice de control al tracțiunii și al stabilității nu pot compensa.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te