Planul Dubaiului de a vă cuceri. Ce are Emiratele Arabe Unite de oferit?

DE Matthew Tostevin | 23.08.2025 - 16:45
Dubai
Dubai
EXTINDEREA ATRACTIVITĂȚII Kazim, CEO al Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing, își propune să atragă toate persoanele care călătoresc în grup, pentru a le încuraja să viziteze Dubaiul
EXTINDEREA ATRACTIVITĂȚII Kazim, CEO al Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing, își propune să atragă toate persoanele care călătoresc în grup, pentru a le încuraja să viziteze Dubaiul
CALITATEA VEDETELOR Celebrități precum Zoe Saldana contribuie la promovarea Dubaiului ca destinație prietenoasă pentru femeile care călătoresc, a spus Kazim
CALITATEA VEDETELOR Celebrități precum Zoe Saldana contribuie la promovarea Dubaiului ca destinație prietenoasă pentru femeile care călătoresc, a spus Kazim

Emiratul și-a propus să le arate potențialilor vizitatori și rezidenți că are mult mai multe de oferit decât zgârie-nori și mall-uri, declară pentru Newsweek Issam Abdulrahim Kazim, șeful departamentului de turism

SHARE

O încetare a focului nesigură tocmai se instaura între Iran și Israel. Harta Orientului Mijlociu era încă acoperită de avertismente roșii privind călătoriile.

Dar șeful departamentului de promovare turistică din Dubai era la fel de optimist ca întotdeauna cu privire la perspectivele de a atrage milioane de vizitatori și potențiali rezidenți într-un oraș care a evoluat de la un centru stabil de turism și investiții într-o regiune turbulentă, la o destinație din ce în ce mai populară pentru turiști.

„Dacă nu sunt foarte familiarizate cu regiunea, știm că unele piețe vor fi afectate de știrile care ajung la ele și de titlurile pe care le-ar putea vedea“, a declarat pentru Newsweek Issam Abdulrahim Kazim, CEO al Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing. „Așadar, ceea ce facem este să urmărim constant situația la nivel global“.

„Oricând observăm o încetinire sau o potențială încetinire a unor piețe, putem să ne concentrăm rapid asupra altor oportunități potențiale și să ne continuăm creșterea generală“, a declarat el în timpul unui interviu acordat chiar în oraș.

Ambiții în creștere

Este foarte probabil să fi văzut o reclamă care vă tentează să petreceți o vacanță în Dubai, folosindu-se de tot ceea ce v-ar putea atrage. Această strategie de marketing este intenționată, întrucât orașul – care este în prezent cel mai mare din Emiratele Arabe Unite – urmărește o creștere tot mai accentuată, în conformitate cu un plan de dublare a economiei între 2023 și 2033.

Dubai se află deja în top 10 al celor mai vizitate orașe din lume, cu 18,72 milioane de vizitatori în 2024.

„Vrem să creștem durata șederii, cheltuielile, impactul economic asupra PIB-ului și numărul vizitelor repetate“, a spus Kazim, enumerând rapid cifre și prognoze.

EXTINDEREA ATRACTIVITĂȚII Kazim, CEO al Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing, își propune să atragă toate persoanele care călătoresc în grup, pentru a le încuraja să viziteze Dubaiul 

„Vrem să ne asigurăm că, dacă cineva nu a luat încă în considerare Dubaiul, îl vom tenta suficient prin campaniile noastre, prin mesajele noastre, fie că este vorba de sensibilizare generală, fie prin intermediul partenerilor noștri. Asta pentru a-l determina să tranziteze cel puțin Dubaiul, chiar dacă este vorba de câteva ore. Să poate părăsi aeroportul, să se poată bucura de ceea ce orașul are de oferit și, sperăm, că se va întoarce cu sentimentul că nu a petrecut suficient timp. Și că ar trebui să revină“.

Statutul Dubaiului ca nod de transport a fost un factor important în creșterea sa rapidă. Are cel mai aglomerat aeroport din lume pentru călătorii internaționale și a înregistrat un trafic de 92,3 milioane de persoane anul trecut (doar aeroportul din Atlanta a fost mai aglomerat).

Dar Kazim încearcă să schimbe ideea că este un punct de escală între Europa sau America și Asia. Principalele piețe țintă pentru vizitatori s-au mutat din Arabia Saudită, Marea Britanie și India către o piață globală mai largă, care include Europa, Asia, Asia Centrală și America. O treime din populația lumii se află la o distanță de patru ore de zbor, iar două treimi la opt ore, a spus Kazim.

„Vrem să ne asigurăm
că, dacă cineva nu s-a
gândit încă la Dubai, îl
atragem suficient prin
campaniile noastre“

„Nu mă înțelegeți greșit, încă profităm de tranzit și escală ori de câte ori este posibil, dar a devenit mult mai mult o destinație preferată și chiar o destinație preferată repetată“, a spus el. Ca destinație urbană pentru cumpărături și divertisment, este promovată ca un concurent al Londrei, Parisului sau New Yorkului. Ca destinație de plajă, concurează cu locuri precum Thailanda sau Maldive în timpul iernii din emisfera nordică.

Obiectivul este de a o prezenta ca fiind mult mai mult decât o nouă colecție de mall-uri impecabile și zgârie-nori strălucitori, exemplificată de cea mai înaltă clădire din lume, Burj Khalifa, care se înalță ca un minaret secular deasupra magazinelor de lux de la parter. Vara poate fi, de asemenea, o provocare, cu temperaturi medii diurne de peste 38 de grade Celsius și cu puțini oameni care îndrăznesc să iasă din aerul condiționat.

„Trebuie să promovați orașul către fiecare persoană care călătorește în grup, fie că este vorba de familie sau de prieteni“, a spus Kazim. „Unii oameni ar putea dori să viziteze magazinele din oraș, alții ar putea dori plaja. Unii oameni ar putea dori experiențe gastronomice deosebite, iar alții vor să se asigure că, oriunde ar merge, locul este sigur“.

Conștient de securitate

Dubai a fost recent clasat din nou ca al doilea oraș cel mai sigur din lume de Numbeo, după Abu Dhabi, capitala Emiratelor Arabe Unite, situată la aproximativ o oră de mers cu mașina. Dubai este obișnuit să profite de accentul pe siguranță și securitate, în special într-o regiune mai largă a Orientului Mijlociu, unde acestea sunt adesea deficitare.

Ca oraș, Dubaiul și-a dublat populația în mai puțin de 15 ani, ajungând la aproximativ patru milioane de locuitori, deși acest număr este încă mai mic decât jumătate din populația celor cinci cartiere ale New York-ului. Aproximativ 90% dintre locuitorii Dubaiului sunt de aproximativ 200 de naționalități.

CALITATEA VEDETELOR Celebrități precum Zoe Saldana contribuie la promovarea Dubaiului ca destinație prietenoasă pentru femeile care călătoresc, a spus Kazim

Pe de o parte, orașul se extinde în deșert, cu pete ocazionale de nisip și stânci în suburbiile mai noi, care amintesc de ceea ce era până de curând. Pe de altă parte, recuperarea terenurilor împinge Dubaiul spre mare.

Numărul crescând de vizitatori și locuitori pune presiune pe infrastructură, dar Kazim a spus că acest lucru este abordat de un oraș care se consideră un produs și este condus ca un start-up privat, unde deciziile pot fi luate rapid, fie că este vorba de construirea de drumuri suplimentare, de o nouă linie de metrou sau de un aeroport, care sunt în curs de realizare.

„Oricând avem nevoie să se întâmple ceva, este suficient un singur telefon și toată lumea se adună în jurul mesei de conferințe“, a spus el, subliniind și disponibilitatea de a identifica rapid stimulente pentru vizitatorii țintă, cum ar fi decizia de a extinde turismul de nișă cu scutiri fiscale pentru hotelieri atunci când aceasta era o prioritate, și eforturile de a elimina viza pentru mai multe naționalități care vizitează Dubaiul.

„Misiunea de promovare a Dubaiului tratează orașul ca pe un produs similar bunurilor de larg consum“, a spus
Kazim. Celebritățile joacă un rol esențial, Jessica Alba și Zac Efron apărând într-o reclamă în stil thriller pentru a promova orașul. „Gwyneth Paltrow, Zoe Saldana și Kate Hudson au contribuit la promovarea Dubaiului ca destinație prietenoasă pentru femeile care călătoresc“, a spus Kazim.

Între timp, actorul și producătorul de la Bollywood Shah Rukh Khan și jucătorul de cricket indian Virat Kohli au subliniat, de asemenea, atractivitatea Dubaiului în cea mai populată țară din lume.

„Am colaborat cu Millie Bobby Brown, care este evident foarte faimoasă în acest moment, în special în rândul unei anumite grupe de vârstă... [am profitat] de faima ei... și de faptul că tocmai s-a căsătorit cu fiul lui Jon Bon Jovi, Jake“, a spus el. „Așadar, ei erau aici, aș spune, ca o continuare a lunii de miere. Și am profitat și de asta, creând o campanie care a avut un real ecou în rândul segmentelor țintă și al publicului“.

„Când oamenii
vizitează un loc de
suficiente ori... [ei] vor
spune: «Dar de ce nu
ne mutăm aici?»“

Una dintre cele mai recente tactici ale Dubaiului se bazează însă mai degrabă pe rezidenții străini, decât pe Hollywood. „Așadar, am găsit familii, să zicem din New York, din Los Angeles, din Miami“, a spus el. 

„Am realizat o campanie despre această familie din New York, despre ceea ce fac și ce le place. Apoi am promovat-o doar în New York. Și apoi... ne-am asigurat că aceste personaje pot fi găsite pe Instagram, pentru ca oamenii să poată afla mai multe despre viața lor de zi cu zi în Dubai. Am vrut să valorificăm acest aspect multicultural al Dubaiului“.

Pentru că, în cele din urmă, scopul nu este doar să atragem mai mulți oameni să viziteze Dubaiul, ci să îi convingem să se mute acolo. Acest lucru va atrage la rândul său mai multe vizite ale prietenilor și rudelor, care ar putea decide să se mute și ei într-un mediu cu impozite reduse și securitate ridicată.

Sărbătorirea indivizilor

Planul pare să funcționeze. „Când oamenii vin în Dubai, îl vizitează pentru prima dată, se întorc, repetă vizita de suficiente ori, de multe ori soțul sau soția spun: «Dar de ce nu ne mutăm aici? Copiii adoră locul. Le place. Este sigur și liniștit». Ei văd că Dubaiul este o alegere evidentă“, a spus Kazim.

„Este singurul loc din lume în care, chiar dacă există acest aspect multicultural... îți păstrezi identitatea individuală. Îți celebrezi originea, cultura și o faci împreună cu ceilalți. Așadar, copiii învață cu adevărat despre Crăciun, despre Eid, despre Diwali, despre Anul Nou Chinezesc și așa mai departe. Și cred că asta este ceva ce devine din ce în ce mai rar în ziua de azi“.

Matthew Tostevin este redactor senior pentru afaceri globale la Newsweek. Îl puteți urmări pe X @TostevinM

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te