Șeful Toyota nu crede în mașinile electrice sport. „Prefer mirosul de benzină și zgomotul motorului”

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 30.04.2025 - 16:00
Șeful Toyota nu crede în mașinile electrice sport. „Prefer mirosul de benzină și zgomotul motorului” - Foto: Profimedia Images
Șeful Toyota nu crede în mașinile electrice sport. „Prefer mirosul de benzină și zgomotul motorului” - Foto: Profimedia Images

Specialiștii Toyota pasionați de motorsport lucrează la dezvoltarea de mașini electrice sport. Dar șeful Toyota, Akio Toyoda, spune clar că nu crede în ele. „Prefer mirosul de benzină și zgomotul motorului”, a declarat el.

SHARE

Președintele Toyota spune că oamenii pasionați din cadrul companiei lucrează la mașini sport alimentate cu baterii, dar el preferă „mirosul de benzină și zgomotul motorului”.

Citește și: Electrificarea naște „monștri”! Prima mașină electrică Ferrari, cu platformă „Made in China”

Șeful Toyota nu crede în mașinile electrice sport. „Prefer mirosul de benzină și zgomotul motorului”

Dacă sunteți un fan al recentei abordări a Toyota privind mașinile de performanță accesibile, fostul CEO și actualul președinte Akio Toyoda este omul căruia ar trebui să-i mulțumiți. Rolul său în dezvoltarea modelului Corolla GR i-a adus o ediție specială numită după alter ego-ul său de pe pista de curse și i-a adus titlul neoficial de „maestru pilot”.

Într-un interviu recent acordat Automotive News, însă, Toyoda a spus că, atâta timp cât păstrează această responsabilitate în cadrul Toyota, va continua să pledeze pentru mașini sport care să ofere aceleași senzații viscerale pe care le iubește.

„Întotdeauna vor exista oameni în cadrul Toyota pasionați de dezvoltarea mașinilor sport electrice”, a declarat Toyoda.

„Dar pentru mine, ca maestru al condusului, definiția mea a unei mașini sport este ceva cu miros de benzină și un motor zgomotos”, a punctat șeful Toyota, potrivit thedrive.com.

Citește și: FOTO Cum arată rivalul chinezesc pentru Porsche 911? E 100% electric și știe să facă „crab walk”

Așadar, acesta este unul dintre principalele motive pentru care Toyoda, un pasionat al curselor, nu are niciun interes ca Toyota să participe la o serie de curse complet electrice.

Celălalt lucru care ține pe loc vehiculele electrice de performanță este costul.

„Toyota este o marcă de producție în masă, așa că trebuie să ne gândim și la accesibilitate, chiar și în cazul mașinilor electrice”, a spus el.

„Odată ce Toyota va avea capacitatea de a oferi mașini electrice accesibile, atunci poate că acela va fi momentul în care eu, în calitate de pilot maestru, voi introduce o mașină sport electrică”, a explicat Toyoda.

Citește și: VIDEO Un Porsche 911 de 510 CP, cu cutie manuală, umilește orice mașină electrică pe Nurburgring

„Nu este interesant. Pentru că nu vei putea parcurge circuitul mai mult de o oră”, a spus el. „Genul de curse la care particip sunt mai ales curse de anduranță, așa că, cu BEV-urile actuale, nu va fi o cursă a mașinilor. Este o cursă a timpului de încărcare sau a schimbului de baterii sau altceva”, a adăugat el.

Toyoda consideră că Toyota ar trebui să continue să urmeze calea celei mai mici rezistențe atunci când vine vorba de reducerea emisiilor de carbon, indiferent dacă acest lucru înseamnă să producă mai mulți hibrizi, mai multe EV-uri sau ambele.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te