duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

Veste tristă pentru șoferi. Noi taxe de plătit. Cine este vizat și ce criterii se iau în calcul

Data publicării: 25.10.2023 • 17:18 Data actualizării: 25.10.2023 • 21:34
Veste tristă pentru șoferi. Noi taxe de plătit. Cine este vizat și ce criterii se iau în calcul - Foto: Arhiva / imagine cu caracter ilustrativ
Veste tristă pentru șoferi. Noi taxe de plătit. Cine este vizat și ce criterii se iau în calcul - Foto: Arhiva / imagine cu caracter ilustrativ

Veste proastă pentru șoferi. După 7 ani se pare că este posibil să fie reintrodusă. Dacă în trecut am avut două astfel de taxe care au fost considerate neconstituționale, acum ni se recomandă să fie introduse din nou.

Taxa de poluare ar putea reveni după aproape 7 ani. Dacă în trecut am avut două astfel de taxe care au fost considerate neconstituționale, iar mulți oameni și-au primit banii înapoi - acum, ni se recomandă să introducem, din nou, o taxă pentru a descuraja importul și deținerea maşinilor vechi.

Taxa de poluare, reintrodusă după 7 ani

Raportul prezentat, ieri, de Banca Mondială, privind decarbonizarea economiei românești, are ca recomandare, în ceea ce privește sectorul auto, introducerea unei taxe de poluare.

În trecut, am mai avut această taxă de poluare, de la taxa de primă înmatriculare, care a apărut la 1 ianuarie 2007, apoi taxa de mediu sau timbrul de mediu, până în februarie 2017, când această taxă a fost retrasă. La vremea respectivă, taxa era calculată ținând cont de mai mulți parametri:

Citește și: În ce condiții nu trebuie să plătești rovinietă pentru mașină în România. Poliția nu te amendează

  • vechimea autovehiculului
  • categoria acestuia
  • capacitatea cilindrică a motorului
  • norma EURO de poluare
  • emisiile de dioxid de carbon
  • tipul carburantului folosit

Urmează să vedem ce vor face guvernanții cu această recomandare și dacă taxa de poluare se va întoarce, pentru a întineri parcul auto și a scădea emisiile de dioxid de carbon. Potrivit Băncii Mondiale, până în anul 2030, România își va reduce cu 55% emisiile de carbon faţă de anul 1990.

Citește și: Statul a încasat 1,5 miliarde de lei din rovinietă în anul în care a deschis 15 km de autostradă

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră