miercuri 22 octombrie
EUR 5.0832 USD 4.3742
Abonează-te
Newsweek România

Oamenii expropriați, nemulțumiți de construcția căii ferate spre aeroportul Otopeni

Data publicării: 10.07.2019 • 11:50
Proiect căii ferate care va lega Bucureștiul de aeroportul Otopeni/ Foto: G4media
Proiect căii ferate care va lega Bucureștiul de aeroportul Otopeni/ Foto: G4media

Proiectul de aproape 400 de milioane de lei prin care Capitala se va lega printr-o linie de cale ferată de aeroportul Henri Coandă stârnește nemulțumirea oamenilor care vor fi expropriați. Aceștia s-au plâns că zgomotul și vibrațiile le vor face viața un calvar.

De partea cealaltă, CFR SA a dat în repetate rânduri asigurări că proiectul nu va afecta proprietăţile din zonă. Oamenii nu sunt, însă, convinși și cer să le fie plătite despăgubiri corecte, acuzând prețul mic cu care statul vrea să le ia terenurile. În plus, reclamă începerea ilegală a lucrărilor. În teren, asocierea româno-germană, formată din companiile Arcada Company, ISPCF și DB Engineering & Consulting GMBH, a început organizarea de șantier.

În cadrul dezbaterii publice organizate de Ministerul Transporturilor, oamenii s-au plâns că despăgubirile stabilite conform grilei notarilor publici sunt mici. Ministerul Transporturilor a evaluat la aproape 7 milioane de lei celor 75.500 de metri pătrați necesari pentru construcția legăturii feroviare cu Aeroportul Otopeni. Din această sumă, circa 2,9 milioane lei vor merge către Compania Națională Aeroporturi București.

“Nu se poate să se ofere 20.000 de lei pentru 130 de metri pătrați în Otopeni”, a declarat Sorin Sfetcu, avocatul uneia din persoanele expropriate.

“Pentru terenul extravilan ne-au propus 9,31 lei pe metrul pătrat, iar pentru cel intravilan în jur de 100 de lei pe metrul pătrat în zonă în care terenul este în jur de 100 de euro metrul pătrat la vânzare”, a precizat și Mariana Iancu, o altă locatară din zonă afectată de lucrări, potrivit G4media.

În plus, oamenii cer ca la stabilirea despăgubirilor să se țină cont că locuințele și terenurile lor devin nefolosibile după construirea căii ferate. În ciuda tuturor asigurărilor date de CFR SA, cei cărora acest proiect amenință să le dea viața peste cap rămân supărați pentru că lucrările au început, lucru ilegal, deși Ministerul Transporturilor anunță că proiectul de Hotărâre de Guvern privind exproprierile este încă în dezbatere publică.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră