După inaugurarea inelului de sud al Autostrăzii Zero, cuprins între Autostrada Soarelui şi Autostrada 1, cea spre Piteşti- şoferii aşteaptă şi conexiunea rapidă cu nordul Capitalei, respectiv cu Drumul Naţional 1.
Deocamdată, deschis circulaţiei este doar lotul Corbeanca- Afumaţi. Pe alte trei segmente încă se lucrează. Între Glina şi Pantelimon constructorul român a ajuns cu lucrările la un stadiu de 75% şi va finaliza acest lot în 2025.
O porțiune din autostrada capitalei nu va fi inaugurată în 2025. 4 km blochează un inel rutier
De cealaltă parte a drumului, firma chineză care se ocupă de lotul dintre Pantelimon şi Afumaţi este cu lucrările abia la jumătate. Prin urmare în acest an este exclus să avem o conexiune între aceste loturi şi cel dat deja în folosinţă.
Citește și: Autostrada A13 Brașov-Bacău prinde contur cu 11.000 metri deja forați. S-a intrat în zona montană
"Evoluţia şantierului pe lotul 3 este una modestă. Este posibil ca la final să fie un decalaj de câteva luni între lotul 4 pe care îl acem în execuţie şi acest lot 3. Noi presăm constructorul chinez ca decalajul să fie cât se poate de scurt", a declarat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor.
"Pe tronsonul 4 (n.red. Glina-Pantelimon) nu se poate circula în acest an decât dacă oficialii din Compania de Drumuri şi din minister o să facă în aşa fel încât în DN3 să găsească o soluţie provizorie", a declarat Ionuţ Curea, directorul Pro Infrastructura.
"Pregătim dacă va fi nevoie o soluţie de dare în trafic temporară a unui nod rutier cu DN3, în aşa fel încât lotul 4 să nu rămână muzeu pe o perioadă prea lungă de timp", a declarat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor, conform Observator.