Tranzacția a deschis o discuție privind viitorul instituțiilor media din Europa Centrală și de Est, pe care organizațiile mondiale pentru protecția jurnaliștilor le clasifică ca fiind într-o situație incertă.
Wall-street.ro a scris că marți, la două zile de la anunțul făcut de cele două companii, acțiunile Central Media Entreprises au scăzut la bursa de la Praga și la Nasdaq – un fenomen întâlnit des atunci când au loc schimbări majore sau chiar și atunci când apar zvonuri. Totuși, o serie de evenimente ce au urmat vânzării, care țin sau nu de Pro TV, au impactat dinamica dintre consumatori și post, dar mai presus au dat tonul unui trend privind modul în care sunt percepute televiziunile autohtone.
Părerile jurnaliștilor cehi sunt împărțite. Conform unui articol apărut pe Radio Prague International, directorul Fundației pentru Jurnalism Independent din Cehia susține că achiziția Nova TV nu ar fi o simplă mișcare de business, Kellner mizând și pe influențarea publicului în propriul scop. Totuși, Josef Šlerka spune că ”vestea proastă” e că ”cineva care este unul dintre cei mai mari oameni de afaceri din Europa Centrală deține media”.
Citește mai mult pe Mediastandard.ro