Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 21,99 %
Marcel Ciolacu 21,68 %
86,61 %
Elena Lasconi 15,82 %
George Simion 14,70 %
Click aici pentru rezultate complete

Ce salariu primești ca pilot pe un avion de linie? Cum poți plăti taxele de școlarizare de 60.000 €?

DE Mona Lazăr | Actualizat: 02.10.2024 - 07:52
Ce salariu primești ca pilot pe un avion de linie? Cum poți plăti taxe de școlarizare de 60.000 €? - Foto: Profimedia images
Ce salariu primești ca pilot pe un avion de linie? Cum poți plăti taxe de școlarizare de 60.000 €? - Foto: Profimedia images

Piloții de aeronave de linie au o meserie râvnită mai ales că aceasta aduce salarii consistente și un statut în comunitate. În plus, piloţii au oportunitatea de a vedea toată lumea.

SHARE

Piloții de aeronave de linie au o meserie râvnită mai ales că aceasta aduce salarii consistente și un statut în comunitate. În plus, piloţii au oportunitatea de a vedea toată lumea.

Partea mai puțin bună este că un tânăr care vrea să ajungă pilot comercial trebuie să aibă, pe lângă aptitudini, o sumă apreciabilă în cont pentru a putea achita cursurile. Este vorba de cel puţin 20.000 de euro.

Citește și: Avionul de pe ruta București - Malaga, forțat să revină pe Aeroportul Otopeni. Care e motivul?

Întâi de toate aveam Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă (SSAvC) la cursurile pentru formarea ca pilot de linie ATPL (airlines transport pilot license), care permit operarea de zboruri cu avioane ce transportă pasageri costă 43.325 euro. Sunt incluse toate cheltuielile de instruire din cadrul SSAvC, dar nu sunt acoperite taxele de examinare. Una peste alta cheltuielile totale pentru obţinerea licenţei se pot ridica şi până la 60.000 de euro. Atenție! Băncile din România nu acordă credite pentru finanţarea acestor cursuri care durează aproape 2 ani.

Ce salariu primești ca pilot pe un avion de linie? Cum poți plăti taxe de școlarizare de 60.000 €?

Trebuie știut că pentru a fi admis la o astfel de şcoală trebuie să ai certificat medical clasa I, diplomă de Bacalaureat şi cunoştințe temeinice de limbă engleză, matematică şi fizică. În timpul şcolii, elevii trebuie să atingă 220 de ore de zbor (dintre care o parte pe simulator). La absolvirea cursurilor se susţin examene teoretice, inclusiv meteorologie, şi practice pentru obţinerea licenţei ATPL, care atestă cea mai înaltă calificare a unui pilot.

În altă parte este mai ieftin

O şcoală de pilotaj care are taxe mai mici se află în Slovenia, la Maribor. Este vorba de Aviation Career Center care susține că, în 18 luni, o persoană poate ajunge pilot comercial, fără să aibă experienţă anterioară. Aceste cursuri încep cu zborul cu un avion cu un singur motor şi trec mai apoi la aparate cu mai multe propulsoare. În total vorbim de peste 200 de ore de zbor şi 760 de ore de teorie. Doritorii trebuie să aibă cel puţin 17 ani, să fie sănătoşi şi buni cunoscători de limba engleză. Costul acestei şcoli de pilotaj este de 49.900 de euro cu toate taxele incluse. Plata se poate face şi în etape, în 12 rate, cu un avans de 50 la sută.

Citește și:  TAROM reia zborurile, conform programărilor. Compania a ajuns la un acord cu piloții

În plus, cei care au doar 20.000 de euro au şanse să facă şcoala de piloţi de linie. Asta pentru că taxele de şcolarizare în cadrul Pilot Academy Wizz Air sunt de 65.000 de euro, iar diferenţa de 45.000 de euro va fi prefinanţată de operatorul aerian low cost. Studentul care optează pentru un astfel de împrumut va avea de plătit în final 51.000 de euro pentru că dobânda anuală efectivă (DAE) se ridică la 2,40%.

Împrumutul se acordă pe o perioadă de 89 de luni, dar plata în rate se efectuează pe o perioadă de 60 de luni, iar restituirea împrumutului începe după luna 30. În porima fază ratele sunt mai mici (340 euro/lună) după care ajung și la 985 euro/lună.  Cursurile au loc în Ungaria.

Trebuie spus că un comandant poate câştiga chiar şi 200.000 de euro pe an, în timp ce unul dintre cei mai prost plătiţi piloţi ajunge să câştige 36.000 de euro pe an. Printre companiile aeriene care plătesc cel mai bine se numără Lufthansa, Sas Scandinavian, Condor, TUifly, KLM, sau Easyjet care oferă căpitanilor de zbor salarii minime de peste 100.000 de euro. La Tarom, un comandant este plătit cu aproximativ 48.000 de euro pe an. Diurna este achitată separat.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te