TAROM reia zborurile, conform programărilor. Compania a ajuns la un acord cu piloții

DE Florentina Enache | Actualizat: 09.07.2024 - 10:01
TAROM reia zborurile, conform programărilor. Compania a ajuns la un acord cu piloții - Foto: Profimediaimages.ro (Fotografie cu rol ilustrativ)

TAROM reia zborurile, conform programărilor. Compania a ajuns la un acord cu piloții, „pentru normalitate şi derularea operaţiunilor de zbor în regim normal”.

SHARE

De marți dimineață, toate zborurile TAROM, atât pe rute interne, cât şi externe, se desfăşoară conform programărilor de zbor, după ce compania aeriană a ajuns la un acord cu personalul navigant.

Citește și: Trei curse Tarom au fost anulate din nou în această dimineață. Piloții vor salarii mai mari

„Compania TAROM a continuat dialogul cu reprezentanţii personalului navigant, în urma situaţiei de luni, 8 iulie, prin care numeroase zboruri au fost anulate, ca urmare a declaraţiilor individuale de inapt pentru zbor a personalului navigant, şi anunţă încheierea unui acord pentru normalitate şi derularea operaţiunilor de zbor în regim normal. În dimineaţa zilei de 9 iulie toate zborurile regulate, atât pe rute interne, cât şi externe, se desfăşoară conform programărilor de zbor", se arată într-un comunicat al companiei.

Citește și: Piloții TAROM cu 30.000 lei/lună și pensie de 13.000 lei, în grevă pentru salarii. E haos la Otopeni

În continuarea dialogului între Consiliul de Administraţie al companiei şi reprezentanţii personalului navigant TAROM, în cadrul întâlnirii de lucru comune s-a ajuns la un acord pe aspecte de natură salarială invocate de personalul navigant. Măsurile agreate vor fi negociate în cadrul Contractului Individual de Muncă cu membrii echipei.

Citește și: Haos la TAROM pe Otopeni! Stăm aici de două zile, cel puțin. Vrem să găsim o altă soluție!”

„În urma situaţiei întâmpinate luni, 8 iulie, aceea de anulare a numeroase zboruri ca urmare a declaraţiilor individuale de inapt pentru zbor a personalului navigant, compania TAROM îşi cere scuze pasagerilor săi pentru tot disconfortul creat şi depune toate eforturile pentru a reduce impactul pe care această situaţie îl are asupra planurilor lor de călătorie. Compania a oferit alternative pentru pasagerii afectaţi de aceste anulări, iar echipa de asistenţă este în contact direct cu pasagerii pentru a oferi informaţii detaliate privind reprogramarea zborurilor, rambursările sau alte opţiuni disponibile", subliniază sursa citată, conform Agerpres.

Citește și: Delegația României la Summitul NATO a plecat din țară cu un avion militar, din cauza grevei TAROM

Operatorul aerian naţional a anulat luni zeci de curse interne şi externe din cauza indisponibilităţii temporare a membrilor echipajului de zbor. 

Potrivit unui comunicat al Sindicatului Piloţilor de Linie din România (SPLR), compania înregistrat pierderi de aproximativ 2,5 milioane de euro, pe perioada protestului de luni al piloţilor, acesta fiind un semnal de alarmă împotriva condiţiilor actuale de muncă şi managementului deficitar din companie.

În context, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat că TAROM va trebui să despăgubească pasagerii ale căror zboruri au fost anulate în cursul zilei de luni.

Potrivit ministrului, luni s-au declarat "inapţi de zbor" până la 30 de piloţi din aproape 150 de piloţi ai companiei, practic undeva la 20%, iar el a aflat despre această situaţie în cursul nopţii de duminică spre luni.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te