Ce mărci de mașini caută românii. Anul acesta au crescut înmatriculările de autoturisme noi

DE Alexandra Lupascu | 15.10.2023 - 17:15
Ce mărci de mașini caută românii. Anul acesta au crescut înmatriculările de autoturisme noi Foto: Profimedia Images (fotografie cu caracter ilustrativ)

Înmatriculări de autoturisme noi au crescut cu 16% în primele nouă luni ale acestui an. SUV-urile se află pe prima poziție, dacă vorbim de cota în piață.

SHARE

Înmatriculări de autoturisme noi au crescut cu 16% în primele nouă luni ale acestui an. SUV-urile se află pe prima poziție, dacă vorbim de cota în piață.

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în primele nouă luni ale acestui an cu 16%, comparativ cu aceeași perioadă din 2022.

Totuși, în septembrie, acestea au scăzut cu 8,3%, comparativ cu luna septembrie a anului 2022, conform unui comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), transmite Agerpres.

Citește și: „Bombă”, pentru șoferi. Impozitul pe mașini crește și cu peste 1.100 de lei în 2024

Pe piața din România, topul celor mai căutate mărci de autoturisme + autovehicule comerciale, după primele nouă luni din anul 2023, este condus de Dacia (36.080 unităţi), urmată de Renault (11.378 unităţi), Toyota (8.621 unităţi), Volkswagen (8.501 unităţi), Skoda (7.997 unităţi), Ford (7.659 unităţi), Hyundai (6.667 unităţi), Mercedes Benz (6.627 unităţi), Suzuki (3.589 unităţi) şi BMW (3.522 unităţi).

Potrivit datelor emise de APIA, după primele nouă luni ale anului 2023, se observă o evoluţie mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+26,6%), Clasa B (+4,6%), Clasa C (+33,4%), Clasa D (-3,5%), Clasa E (+29,6%), Clasa F (+28,1%), SUV (+12,9%), MPV (-87,1%) şi Clasa Sport (+40,5%), raportat la perioada similară din anul anterior.

Înmatriculările de mașini noi în România au crescut. SUV-urile sunt la putere

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 43,1%, în scădere cu 1,2% faţă de 2022, urmat de Clasa C, cu o cotă de 29,8%, în creştere cu 3,9% şi Clasa B, cu o cotă de 16%, în scădere cu 1,7% faţă de cota deţinută în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Citește și: Ciolacu impozitează mașinile de epocă incluse în patrimoniul cultural ca să aducă bani la buget

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele nouă luni din acest an, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 1,7% faţă de cota deţinută în perioada similară din 2022, ajungând, astfel, la o pondere de 63,4%.

În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea s-au redus cu 0,9% faţă de ponderea din anul 2022 şi deţin o cotă de 13,1% din total.

Mașinile electrice încep să fie din ce în ce mai populare

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns să deţină, după primele nouă luni din 2023, o cotă de piaţă de 23,6%, care depăşeşte cu 10,5% cota deţinută de motoarele diesel.

Autoturismele full electrice deţineau o cotă de 10,7% din piaţă în primele nouă luni ale anului 2023 faţă de anul 2022, când reprezentau 8,2%.

Ca şi în anul 2022, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, autoturismele electrificate au performat, în anul 2023. Achiziţiile din această categorie au crescut considerabil (+30,8%) comparativ cu perioada similară a anului trecut.

 În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+52,2%) şi a celor plug-in hybrid (+44,2%) din totalul autoturismelor electrificate.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te