7 motive să vă digitalizați clinica

DE Newsweek România | Actualizat: 18.06.2021 - 10:09
Foto by Setrio la Clinica Mediplus

O poziție înaltă în cadrul unei companii, indiferent de industria în care activează, vine la pachet cu o serie de responsabilități și roluri decizionale. Știm cu toții asta!

SHARE

Doar că, acolo unde sunt implicate sănătatea și viețile oamenilor, este cu atât mai greu să reziști încercărilor de toate felurile. În vremurile pe care le traversăm, managerul unei clinici nu se rezumă doar la actul medical, ci face de toate: recrutare, supervizare și coordonare a echipei, achiziție de echipamente și produse, documentare profesională și training al angajaților, întreține relația cu pacienții și furnizorii, chiar emite facturi și face plăți în cazul unei clinici medicale mai mici, iar lista cu siguranță poate continua.

Cum să crești veniturile, numărul de angajați și să ai pacienți mulțumiți care să revină cu plăcere în clinică și să o recomande și altora pentru că aici au primit servicii medicale cu adevărat de calitate?

Cum să faci o analiză generală a productivității și să transpui viziunile și speranțele de viitor în realitate?

E greu, dar nu imposibil. Pandemia continuă să ne arate cât de important este să ne dezvoltăm din punct de vedere tehnologic, să înlocuim pixul, hârtia și tabelele de mână cu echipamente IT și programe de gestiune care să genereze rapoarte complete și automatizate la orice oră din zi și din noapte.

Se merge într-o direcție evolutivă rapidă și oricine întârzie să ia contact cu digitalizarea riscă să rămână mult în urmă, poate chiar să se și piardă pe parcurs.

În domeniul software pentru clinicile medicale, BizMedica vine cu caracteristici specifice care respectă cerințele legislative și rigorile de business.

Aproape 17 ani parcurși în dezvoltare de soluții software pentru domeniul sănătății din România nu fac din Setrio (creatorul BizMedica), un expert în domeniu, dar îi asigură o bază temeinică de cunoștințe și o urcă în clasamentul companiilor autohtone serioase și durabile.

De ce este necesar să vă digitalizați clinica?

1. Pacienții se pot programa online, fără să mai fie nevoie de telefoane sau intervenția recepției

Un modul de programări, cum este cel care face conexiunea între site-ul clinicii și BizMedica, este un must-have pentru organizarea programărilor din orice clinică. Pacientul intră pe site, decide să facă o programare, completează datele și imediat este primit în sistem: programarea se sincronizează automat cu calendarele recepției și ale personalului medical, recomandările premergătoare investigației și eventualele documente necesare se trimit electronic pe e-mail. Totul este simplu și automatizat.

2. Pacientii pot plăti cu cardul chiar în momentul programării

Tendințele de plată merg predominant către online. Și o clinică medicală trebuie să pună la dispoziția pacienților săi un astfel de sistem de plată pentru programările realizate din site, cu atât mai mult cu cât aceasta devine o confirmare fermă a consultației.

3. Nu mai pierdeți clienți pentru că recepția este ocupată

În 60% din cazuri, clinicile nu au un sistem care să reactiveze apelurile pierdute, ceea ce generează frustrare și imagine negativă în percepția pacientului. Serviciul Call Center Clinic, de care utilizatorii BizMedica dispun, oferă un control total asupra apelurilor și încercărilor de apelare a clinicii, percepție premium în mintea pacienților și niciun posibil apel ratat.

4. Medicii își pot vedea programul de lucru direct pe telefon

Timpul este esențial pentru toată lumea. Răsfoirea paginilor dintr-o agendă, notițele în fișiere electronice sau apelarea personalului de la recepție, pentru a afla orele disponibile consultațiilor, sunt consumatoare de timp, atât personal, cât și al echipei. Digitalizarea calendarului de lucru înseamnă o sincronizare în timp real a tuturor programărilor pe un dispozitiv mereu la îndemână: telefonul mobil. Pe orice platformă, iOS sau Android, modulul de gestionare a calendarului din BizMedica (BizCalendar), suportă și cont de administrator, ceea ce presupune acces la toate programările din clinică.

5. Scăpați de hârtii, semnați biometric

Odată ajuns la recepție, pacientul se așteaptă să primească servicii medicale de calitate și cât mai puțină birocrație. Semnarea electronică este un procedeu esențial pentru imagine și productivitate. Acordul de consultație, GDPR sau orice alt formular specific se pot semna rapid, electronic, cu semnătura biometrică și se arhivează automat în baza de date a clinicii, cu eliminarea suportului pe hârtie.

6. Programările nu se mai suprapun pe același echipament

Sistemul BizMedica ține inclusiv evidența programărilor echipamentelor și a sistemelor de investigație. Disponibilitatea echipamentelor medicale este sincronizată automat cu timpii de programare, calendarul medicului și locația fizică în cazul clinicilor cu sucursale multiple. Odată configurat, sistemul elimină orice fel de posibilă eroare de programare sau suprapunere a medicilor pe același echipament.

7. Raportările legislative obligatorii către autorități sunt realizate automat de sistem. Faceți economie de timp în cazul personalului pentru activități medicale importante.

Investiția în digitalizare este în principal o investiție în percepția premium a pacientului, dar și o investiție în productivitatea clinicii.

Digitalizarea constă în implementarea unei soluții compatibile 100% cu sistemele de raportare ale CNAS și cu un sistem de raportare automată integrat, într-o soluție cu formulare medicale particularizate, cu consultații online și cu o parcurgere ghidată a întregii proceduri medicale, de la anamneză, până la eliberarea documentelor.

De cele mai multe ori, relaxarea este un subiect sensibil pentru manageri, însă cu ajutorul digitalizării tinde să prindă o formă palpabilă. Tehnologia BI (Business Intelligence), poate fi adusă în clinicile medicale pentru a reflecta întreaga activitate operațională.

Un bun manager are nevoie întotdeauna să analizeze productivitatea medicilor și a sistemului de programări, să planifice strategii în funcție de specialitatea medicală, să urmărească veniturile în funcție de canalele de promovare și tipurile de încasări și să observe îndeaproape indicatorii de performanță.

Un modul generator de rapoarte amanunțite, dar bine structurate, rezultate dintr-o bogată bază de date de informații este, în mod cert, un ajutor indispensabil managerului de clinică.

De ce să nu vedeți toată activitatea din clinică, chiar și de pe plajă, dacă acest lucru este posibil?!

__________

Articol susținut de Setrio

__________

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.