353 de avioane Boeing 737 au piese neconforme la comenzile direcției. Ce se poate întâmpla

DE Cezar Osiceanu | Actualizat: 02.10.2024 - 17:24
353 de avioane Boeing 737 au piese neconforme la comenzile direcției Foto: profimediaiamges.ro
353 de avioane Boeing 737 au piese neconforme la comenzile direcției Foto: profimediaiamges.ro
Cezar Osiceanu, pilot comandant la TAROM Foto: Digi24
Cezar Osiceanu, pilot comandant la TAROM Foto: Digi24

353 de avioane Boeing 737 au piese neconforme la comenzile direcției. NTSB a precizat și că se suspectează încă 271 de avioane ale unor companii din afara USA că ar avea aceeași problemă însă lista acestora nu este publică.

SHARE

Vrea nu vrea dar compania Boeing trebuie evident sa trimită in istorie celebrul sau cal de bătaie, Boeingul 737. 

353 de avioane Boeing 737 au piese neconforme la comenzile direcției. Ce se poate întâmpla

Comisia națională de control în domeniul transporturilor, celebra NTSB, nu cedează presiunilor politice de orice fel și șeful ei, Jennifer Homendy, a pus foarte clar lucrurile la punct prin declarația recentă în care a afirmat cu subiect și predicat ca FAA, Autoritatea Aeronautică Americană, nu se mișcă îndeajuns de rapid în problema pieselor neconforme descoperite pe sute de avioane Boeing 737.

Cezar Osiceanu, pilot comandat în cadrul TAROM, cu peste 18.000 de ore de zbor Foto: Digi24

Problema , descoperită cu 6 luni în urmă, nu este una deloc ușoară pentru ca se referă la riscul cert și permanent de rupere sau blocare a comenzilor direcției.

Citește și: Cum sunt înșelați pasagerii ce zboară cu avioane low cost? Un pilot român avertizează

Situația a fost descoperită în urma unor anchete ale NTSB ca urmare a doua astfel de incidente petrecute cu avioane ale unor companii non americane în anul 2019.

Sistemul respectiv este produs tot de o firmă americană, Collins, și deși avusese anterior cele două cazuri, până la producerea unui incident asemănător, dar de data aceasta cu un avion al companiei americane United Airlines, nu a fost verificat serios.

Citește și: Ce arată raportul unei catastrofe aviatice în care toți au murit. Contează banii sau safety first?

Sistemul este obligatoriu a funcționa corect în cazul apropierilor automate in condiții de vizibilitate redusă folosindu-se ILS Categoria III A.

Ca să înțeleagă și cei care nu lucrează în aviație ce înseamnă minimele de operare in acest caz de apropiere, le spunem că la 30 de metri și cu o vizibilitate de doar 200 de metri pilotul trebuie să decidă dacă se continuă aterizarea sau se ratează. 

Până atunci cei doi piloți automați lucrează cu acest sistem pentru menținerea avionului pe direcția electronică furnizată de echipamentul ILS de la sol. Ori dacă pilotul observă o deviație de la această direcție, cauzată de defectarea sistemului respectiv de ghidaj al direcției avionului, el trebuie obligatoriu să rateze fără discuții.   

Ca atare, în urma verificărilor s-a constatat că 353 de astfel de piese produse de Collins și care echipau avioane Boeing 737 NG și MAX, nu corespundeau!

Șeful NTSB a precizat și ca se suspectează încă 271 de avioane ale unor companii din afara USA că ar avea aceeași problemă. 

Doar că cei de la NTSB nu dorm in papuci și dacă au văzut ca FAA trage de timp ca fotbaliștii cu măsurile de rezolvare ce trebuiau impuse companiei Boeing, a trimis o scrisoare deschisă clară și fără echivoc. 

Așa ca volens nolens Boeing a trebuit să cârpească din nou calul de bătaie cu un plan de înlocuire la cele 353 de avioane răspândite prin toată America și restul lumii! 

În cazul avioanelor Boeing 737 seria 800 echipate cu sistemul respectiv lista realizată de compania producătoare Boeing nu este publică și în România, iar companiile Tarom și Hellojet (urmașa BlueAir) au astfel de avioane în dotare.

 

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te