În pofida dificultăților din ultimii doi ani și cu un format adaptat condițiilor, Red Bull Romaniacs și-a continuat drumul și a reușit ca în 2020 și în 2021 să ofere pasionaților de motorsport din întreaga lume aceleași imagini spectaculoase cu care s-au obișnuit. Doar anul trecut raliul organizat în România a fost difuzat la posturi de televiziune din peste 50 de țări, cumulând un total de 633 de ore de transmisie.
După pauza forțată de contextul pandemic, o parte semnificativă a celui mai dificil raliu hard enduro din lume revine, și de această dată pare că va fi mai imprevizibil ca oricând.
Prologul, show-ul urban de pe Bulevardul Coposu din Sibiu, cel care stabilește ordinea de start pentru prima dintre cele patru zile de off-road, se va desfășura pe 26 iulie, finalele fiind programate să înceapă la ora 17:00.
Primii care intră pe traseu vor fi cei de la clasa Bronze, iar anul acesta spectatorii vor avea parte de o evoluție inedită. Matthias Walkner, câștigător al Raliului Dakar (2018) și dublu campion mondial de rally-raid, participă la această clasă, și nu oricum, ci în șaua unei motociclete KTM 450 Rally Factory, mai precis, același model pe care în ianuarie l-a folosit în deșertul din Peninsula Arabă. Pol Tarres, care a văzut deja cât e de greu cu o motocicletă mare pe traseele sinuoase și abrupte de la Romaniacs, va concura și în acest an cu Yamaha Tenere 700, tot la clasa Bronze.
Citește și: FOTO STB a efectuat primele teste pe traseu cu noul tramvai Astra Imperio Metropolitan
Romaniacs, a cincea etapă din acest sezon a Campionatului Mondial de Hard Enduro. Bikeri din peste 50 de țări, la start
Red Bull Romaniacs este cea de-a cincea etapă din acest sezon a Campionatului Mondial de Hard Enduro și este cursa cu cele mai multe națiuni prezente la start, peste 50. Vin în Transilvania practicanți de enduro atât din Europa, cât și din țări precum Canada, SUA, Africa de Sud, Noua Zeelandă, Fiji, Guatemala, Mexic, Japonia, Coreea de Sud sau Indonezia. La capitolul cei mai mulți concurenți înscriși, conduce detașat Marea Britanie, de unde vor veni 112 de
„romaniaci“.
Raliul a cărui poveste a început în 2004 a devenit renumit în întreaga lume nu doar pentru dificultatea traseului, ci și pentru rezistența și tenacitatea de care ai nevoie ca să ajungi să treci e sub arcul de sosire de la finalul celor cinci zile de cursă.
În fiecare an echipa propune noi surprize, iar de această dată este vorba de o noapte petrecută în stațiunea Rânca, mai precis între a doua și a treia zi de off-road. Datorită acestei incursiuni în județul Vâlcea, se va rula și la peste 2.000 de metri altitudine.
Concurenții clasei Gold (cea mai dificilă din raliu) vor ajunge pe trasee noi pentru ei, iar acest lucru ar putea fi un avantaj atât pentru Manuel Lettnebichler (Germania, KTM), care poate câștiga al patrulea titlu în România, cât și pentru legenda Graham Jarvis (Marea Britanie, Husqvarna), cel care anul trecut a fost nevoit să se retragă în urma unei accidentări suferite în a doua zi de off-road.
În lupta pentru Top 5, îi vom mai vedea pe experimentații Wade Young (Africa de Sud, Sherco), Mario Roman (Spania, Sherco), Alfredo Gomez (Spania) și Taddy Blazusiak (Polonia, Gas Gas). Trystan Hart (Canada) a făcut o cursă impresionantă anul trecut, terminând pe locul 7 primul său Red Bull Romaniacs și este posibil să-l vedem chiar în lupta pentru podiumul In Madness We Trust.
Chris Birch, câștigătorul din 2010 și un rider cu cinci prezențe pe podium, a decis să revină în acest an și va concura la clasa Silver cu o motocicletă KTM 500 exc. Tot la clasa Silver îl vom vedea și pe sătmăreanul Mani Gyenes, singurul endurist din lume cu 18 finișuri din tot atâtea posibile.