Procedura de management a cazurilor de violență școlară a fost publicată în Monitorul Oficial. Aceasta conține descrierea cazurilor de violență școlară, exemple de măsuri de sprijin și documente utile școlilor, elevilor și părinților prin care se pot identifica, raporta și monitoriza cazurile.
„Procedura reglementează modalitățile de lucru, regulile de aplicat și responsabilitățile persoanelor implicate în managementul interinstituțional şi multidisciplinar al...
Grupurile antibullying din şcoli se desființează
- cazurilor de violență (cazuri ușoare și grave) între antepreșcolari/preșcolari/elevi, săvârșite în mediul școlar;
- cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor, săvârșite de membri ai personalului unității de învățământ, în mediul școlar;
- cazurilor de violență asupra personalului unității de învățământ, săvârșite de elevi, în mediul școlar;
- situațiilor corelate: suspiciune de port sau folosire, fără drept, de obiecte periculoase; suspiciune de implicare în alte infracțiuni – furt, tâlhărie;
- suspiciune de consum de substanțe psihoactive; cazurilor de suspiciune de violență comisă asupra copilului în afara mediului școlar.”
Citeşte şi: Bullying-ul online face ravagii printre copii. Navigator pe Internet de la 8 ani
Bullying-ul este folosirea forței, a constrângerii, a tachinării sau amenințării rănitoare, pentru a abuza, a domina sau a intimida în mod agresiv.
Comportamentul este adesea repetat și obișnuit. O condiție prealabilă esențială este percepția (de către agresor sau de către alții) a unui dezechilibru al puterii fizice sau sociale.
Principalele prevederi generale din procedura privind violența școlară:
Școlile vor fi obligate să aibă în Regulamentul de ordine interioară un mecanism de sesizare anonimă și va fi comunicat repetat elevilor și personalului școlii, conform edupedu.
CPEV preia atribuțiile grupurilor de acțiune antibullying
Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității (CPEV) preia atribuțiile grupurilor antibullying din scoli.
Atribuțiile acestei comisii sunt stabilite de ordinul 6.134 din 21 decembrie 2016, privind interzicerea segregării școlare în unitățile de învățământ preuniversitar.
Citeşte şi: Bullying între elevii din şcolile româneşti din cauza vaccinării
„CPEV preia atribuțiile grupurilor de acțiune antibullying constituite la nivelul unităților de învățământ preuniversitar în temeiul Ordinului ministrului educației și cercetării 4.343/2020, potrivit prevederilor generale 3.23 din procedură.”
„În identificarea cazurilor de bullying și cyberbullying, personalul UIP și elevii utilizează fișa de identificare din anexa nr. 3.”