Începând din data de 25 iulie, o echipă mixtă lucrează pentru a remedia disfuncţionalităţile apărute la Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), conform Mediafax.
„În prezent, mare parte a acestor probleme a fost remediată, urmând ca în zilele următoare să fie identificate toate cauzele care au dus la blocarea sistemului, astfel încât să poată fi evitate în viitor problemele de funcţionare ale PIAS. Începând din data de 1 august 2019, echipa mixtă monitorizează funcţionarea sistemului şi intervine pentru rezolvarea punctuală a problemelor depistate”, informează Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate (CNAS).
Potrivit sursei citate, până când specialiştii nu vor rezolva integral problemele sistemului informatic, pentru a evita situaţiile în care furnizorii de servicii medicale se află în imposibilitate de a transmite serviciile medicale efectuate pentru a fi validate şi plătite, nu va fi declarată încetarea stării de indisponibilitate şi vor rămâne în vigoare derogările la termenele de raportare a serviciilor medicale.
„Precizăm că pentru luna iunie 2019 toţi furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate au primit contravaloarea serviciilor efectuate, urmând ca în perioada următoare să se efectueze regularizări”, mai arată sursa citată.