El a precizat, la Palatul Victoria, într-o conferinţă de presă, că funcţionarii care vor exercita o funcţie publică şi într-o a doua unitate administrativ-teritorială (UAT) urmează să primească o indemnizaţie de 20% din salariul de bază de la primul UAT.
Potrivit ministrului, proiectul este menit să soluţioneze problema lipsei de resurse umane specializate cu care se confruntă unele Primării sau Consilii locale.
Citește și: Criza energetică mondială ar putea duce la mai puține competiții de schi. Iluminatul este prea scump
Există trei condiţii cumulative pentru ca un funcţionar public dintr-un UAT să poată exercita o funcţie publică într-o altă unitate administrativ teritorială care face parte din acelaşi consorţiu.
Citește și: Marinescu spune despre creșterea economică de 5,8 din primul semestru că depășește toate așteptările
"În UAT-ul pentru care se doreşte exercitarea în plus trebuie să avem pe specialitatea respectivă post vacant sau temporar vacant de cel puţin trei luni de zile. De asemenea, să fi avut loc cel puţin un concurs de angajare pe funcţia respectivă care nu a adus un rezultat, adică nu au fost doritori, respectiv nu există posibilitatea legală a delegării acelei atribuţii din interiorul UAT-ului respectiv. Deci, numai cu îndeplinea cumulativă a acestor trei condiţii există posibilitatea ca un funcţionar să exercite o funcţie publică şi într-o altă parte", a explicat ministrul.
Potrivit lui Cseke Attila, consorţiile administrative reprezintă o soluţie pentru lipsa personalului specializat în anumite UAT-uri, în contextul în care este necesară implementarea unor proiecte şi investiţii derulate de Guvern din bugetul de stat sau din fonduri europene. Constituirea consorţiilor va fi aprobată prin hotărâri de Consiliu local.
"Vorbim despre un temei legal prin care, printr-un acord de asociere care se bazează pe hotărâri de Consiliu local al unităţilor administrativ-teritoriale doritoare, se constituie acest consorţiu administrativ, în cadrul căruia anumiţi funcţionari publici dintr-un UAT care face parte din acest consorţiu vor putea să exercite acelaşi tip de serviciu public şi la un alt UAT. Domeniile pentru care am propus posibilitatea constituirii acestor consorţii se referă la amenajarea teritoriului, la urbanism şi autorizarea executării lucrărilor de construcţii, iniţierea şi realizarea de investiţii, la domeniul juridic, la domeniul financiar, la achiziţii publice şi la administrarea taxelor şi impozitelor locale", a explicat Cseke.
El a menţionat că, în momentul de faţă, la nivel autorităţilor administraţiei publice locale sunt vacante sute de locuri în domeniile urbanism, control financiar preventiv, achiziţii publice.
"În ceea ce priveşte acoperirea cu personal pe specialitatea de urbanism din autorităţile administraţiei publice locale, la zi, sunt vacante 1.402 posturi şi temporar vacante 169, ceea ce înseamnă 1.571 de posturi pe această specializare de urbanism. Pe personalul abilitat pentru controlul financiar preventiv, în total, 451 de posturi. Pe personalul abilitat pe achiziţii publice 1.925 de posturi. Prin aceste consorţii administrative, aceste posturi vacante vor putea fi acoperite de către funcţionari publici din alte UAT-uri, de la alte Consilii locale, de la alte Primării, astfel încât să asigurăm servicii publice pentru toate comunităţile locale din România", a informat ministrul Dezvoltării, scrie Agerpres.