Comandant român de vas, mort în voiaj și ținut în cala navei de 2 luni

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 13.06.2021 - 17:30
Comandat român de vas, mort în voiaj și ținut în cala navei de 2 luni. Captură TVR

Dramă pentru familia unui comandant de navă din Constanța. Bărbatul a murit în timpul unui voiaj pe ocean, din India spre China și de două luni trupul neînsuflețit zace în camera frigorifică a navei.

SHARE

Autoritățile chineze nu permit debarcarea acestuia pentru a fi repatriat, de teama unei eventuale infectări cu tulpina indiană a COVID-19. Disperată, familia a cerut sprijinul autorităților române.
Coșmarul familiei din Constanța a început pe 19 aprilie. Atunci, comandantul român de navă Sandu Dan a murit la bordul unui vas sub pavilion Liberia, la doar câteva zile după plecarea dintr-un port din India.

Proprietarul a decis ca nava să meargă spre un port din Indonezia pentru debarcarea trupului neînsuflețit însă autoritățile locale nu și-au dat acordul, potrivit TVR.

Pe 5 mai, nava trebuia să ajungă în portul Shanghai, unde urma să treacă în proprietatea altor armatori. Numai că autoritățile chineze au transmis că nu permit debarcarea comandantului mort.

Citește și: Fulgy de la Clejani a fost arestat pentru 29 de zile. Familia i-a cerut scuze lui Alex Velea

Și Sindicatul Liber al Navigatorilor a încercat toate variantele ca să ajute familia să repatrieze trupul comandatului, dar în zadar.

Premierul României a dat asigurări că trupul bărbatului va fi repatriat și nu va fi înmormântat în mare.

La aproape două luni de la deces, familia comandantului român încă mai speră că va primi turupul neînsuflețit al bărbatului ca să-l poată înmormânta după datina creștină.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.