Până să anunțe creșterea TVA, mult mai corect era ca Ilie Bolojan să anunțe tăierea salariilor nesimțite ale șefilor din companiile de stat falimentare. Oamenii simpli poate că ar fi acceptat mai ușor că trebuie să se sacrifice și ei.
Liderul interimar al PSD, Sorin Grindeanu, fost ministru al Transporturilor, a declarat, întrebat despre creşterea indemnizaţiilor membrilor CA de la TAROM, că el nu a semnat acel document şi că o consideră „o acţiune care depăşeşte orice limită a bunului simţ”.
În plină criză bugetară, în care Guvernul trebuie să taie cheltuieli și să crească taxe și impozite pentru a diminua deficitul, membrii CA al Tarom și-au dublat indemnizațiile. Premierul Bolojan spune că de vină sunt „oamenii partidelor” și că nu se poate face nimic peste noapte.
În plină criză, acţionarii companiei aeriene de stat, printre care și Ministerul Transporturilor, au votat favorabil pentru dublarea indemnizației primite de membrii Consiliului de Administrație TAROM. Compania a avut pierderi de zeci de milioane în ultimii ani.
Singurul avion de pasageri construit de România a fost scos pe poarta fabricii în august 1982. Au fost produse doar 9 aeronave complete, deși planul inițiat de Ceaușescu prevedea nu mai puțin de 80. C are a fost soarta lor?