vineri 07 noiembrie
EUR 5.0860 USD 4.4037
Abonează-te
Newsweek România

Tarom cere încă 114.000.000 lei din ajutorul de stat. Membrii CA și-au dublat indemnizația: 24.148 lei/lună

Data publicării: 07.11.2025 • 11:10
Avion Tarom - Foto: INQUAM Photos/Alexandra Pandrea (Imagine cu rol ilustrativ)
Avion Tarom - Foto: INQUAM Photos/Alexandra Pandrea (Imagine cu rol ilustrativ)

Compania aeriană Tarom a cerut Guvernului o nouă tranșă, de 114.000.000 lei, din ajutorul de stat aprobat de Comisia Europeană pentru a-și continua restructurarea. În plină criză bugetară, însă, în iulie 2025, membrii CA și-au dublat indemnizația la 24.148 lei/lună.

Deși România se confruntă cu un deficit bugetar uriaș, companiile de stat continuă să primească sprijin financiar din bani publici.

Cea mai recentă solicitare vine din partea Tarom, companie aflată în curtea Ministerului Transporturilor, care cere o nouă tranșă de 114 milioane de lei din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe 2025, bani necesari pentru a acoperi lipsa de lichidități și pentru a menține compania pe linia de plutire.

Citește și: În plină criză, membrii CA al Tarom și-au dublat indemnizațiile. Bolojan: Nu se poate face nimic

Tarom cere încă 114.000.000 lei din ajutorul de stat

Suma solicitată acum de compania de stat Tarom reprezintă a doua și ultima tranșă din ajutorul total de peste 226 milioane de lei, aprobat în aprilie 2024.

Prima parte, puțin peste 112 milioane de lei, a fost virată în perioada 2023-2024.

Ministerul Transporturilor a înaintat deja Guvernului proiectul de hotărâre prin care solicită suplimentarea bugetului propriu cu această sumă, explicând că Tarom nu mai are fonduri suficiente pentru a-și plăti datoriile la timp, iar lipsa de lichidități riscă „să destabilizeze echilibrul financiar al societății”, relatează Mediafax.

Fondurile ar urma să susțină planul de redresare început în urmă cu doi ani, aprobat de Comisia Europeană.

Ajutorul este destinat majorării capitalului social al companiei aeriene, în încercarea de a stabiliza compania și de a-i asigura continuitatea operațională.

Ministerul spune că măsura urmărește „minimizarea riscului ca deficitul de lichiditate să afecteze procesul de restructurare” și să creeze premisele pentru ca, în 2026, planul de redresare să poată continua.

„Menținerea Tarom pe piața serviciilor de transport aerian va conduce la creșterea standardelor generale de calitate și la menținerea unor prețuri accesibile”, ca urmare a existenței unei concurențe reale, susțin oficialii din transporturi.

Membrii CA și-au dublat indemnizația la 24.148 lei/lună în plină criză, în iulie 2025

În plină criză, acţionarii companiei aeriene de stat, printre care și Ministerul Transporturilor, au votat favorabil pentru dublarea indemnizației primite de membrii Consiliului de Administrație TAROM. Compania a avut pierderi de zeci de milioane în ultimii ani.

Inițial, remunerați cu 12.500 lei brut/lună, membrii CA au primit recent o dublare a indemnizației, ajungând la 24.148 lei, prin votul Ministerului Transporturilor, ROMATSA și CN Aeroporturi București. Singura abținere a venit de la Longshield Investment (fosta SIF Muntenia).

Citește și: Sfidare: Membrii Consiliului de Administrație Tarom și-au dublat indemnizația. Iau 24.148 lei/lună

Din iunie 2024, TAROM are un Consiliu de Administrație cu mandat complet de patru ani, după o conducere asigurată de administratori provizorii, mulți fără experiență.

În ultimii ani, Tarom a primit mai multe tranșe de bani publici pentru a acoperi pierderi sau a-și majora capitalul social, ca parte a planului de restructurare aprobat de Comisia Europeană.

Ajutorul de salvare a fost o măsură temporară menită să mențină compania în funcțiune până la aprobarea planului de restructurare.

Ulterior, acest plan – validat de Comisia Europeană – a permis acordarea unui nou ajutor de stat, structurat pe tranșe, pentru redresarea financiară și operațională a companiei.

Mai multe articole din secțiunea Economie
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră