După mai bine de două luni de discuții, măsurile fiscale ajung astăzi pe masa Guvernului pentru a fi adoptate.
După mai bine de două luni de discuții, măsurile fiscale ajung astăzi pe masa Guvernului pentru a fi adoptate.
Veniturile a milioane de români ar putea fi afectate simțitor de la 1 octombrie, când măsurile fiscale propuse de Guvern ar urma să intre în vigoare. Salariile acestora ar putea scădea cu 400 de lei.
Europarlamentarul liberal Rareş Bogdan spune că ar fi preferat ca ordonanța privind noul regim fiscal să lipsească, dar este bine că "a fost tare greu de obținut, dar TVA generală nu crește, rămâne 19%".
Guvernul a publicat în transparență decizională Legea privind măsurile fiscale. Printre altele, aceasta va mări TVA, de la 5% la 9%, pentru anumite tipuri de produse și servicii. Se schimbă de exemplu definiţia sintagmei "locuinţă", în funcţie de finisare.
Premierul Marcel Ciolacu a anunţat că în această săptămână vor fi publicate pe site-ul Guvernului măsurile fiscale, pe care îşi va asuma răspunderea, în Legislativ. El a mai precizat că a fost o propunere ca tichetele de masă să fie acordate în bani.
Premierul Marcel Ciolacu precizează că până la finele lunii Guvernul îşi va asuma răspunderea pentru pachetul de măsuri fiscal-bugetare.
Guvernul va aproba concomitent, până la sfârşitul lunii august, ordonanţa de urgenţă care vizează reducerea cheltuielilor bugetare şi reforma administrativă şi pe cea privind măsuri fiscale prin care să crească veniturile la buget, a declarat prim-ministrul Marcel Ciolacu.
Măsurile fiscale din draftul apărut în spațiul public, care vizează o taxare mai mare pentru mediul de afaceri, nu au fost anterior agreate în Coaliție, declară liderul senatorilor PNL, Daniel Fenechiu. El admite însă că vor fi anumite modificări ale taxelor.