Orice român trecut de 40 de ani are, probabil, cel puțin o poveste cu „Rata”, de la școală, de la mersul la bunici sau naveta la serviciu. De la sfârșitul anilor 1970 și mult după Revoluție, Roman Diesel 111 era singurul autobuz interuban disponibil în România.
Dacia 1300, Dacia Papuc, IMS, Aro, Oltcit. Americanii nu au văzut niciodată astfel de mașini. În perioada 12-13 mai, în cadrul show-ului auto Carlisle Import & Performance Nationals din Pennsylvania a avut loc prima expoziție de mașini clasice românești din SUA.
În încercarea de a face operațiunile din minerit mai sustenabile, Caterpillar a prezentat prototipul primei sale super-basculante 100% electrice. Are 2.650 de cai putere și seamănă cu DAC 120 DE, basculanta monstruoasă făcută în România pe vremea lui Ceaușescu, dar nu răsare.
Prima mașină făcută în România nu a fost Dacia, nici ARO, ci Malaxa 1C, în 1945, imediat după cel de-al doilea Război Mondial. Automobilul avea un design revoluționar pentru acea vreme, motor în stea, ca de avion, și putea atinge 120 km/h. Fabrica a fost mutată de ruși în Urali.
În anii 1980, Institutul ICPAT a proiectat și Întreprinderea de Autocamioane Brașov a construit una dintre cele mai mari basculante din lume. Super-basculanta lui Ceaușescu putea duce 120 de tone și era pusă în mișcare de motoare electrice alimentate de un mega-generator diesel.