ANAF ar urma să atribuie un scor de risc fiecărui contribuabil și să folosească într-o singură platformă integrată informațiile din e-Factura, SAF-T, casele de marcat și declarațiile fiscale.
ANAF ar urma să atribuie un scor de risc fiecărui contribuabil și să folosească într-o singură platformă integrată informațiile din e-Factura, SAF-T, casele de marcat și declarațiile fiscale.
Persoanele fizice identificate fiscal prin CNP au acum la dispoziție procedura oficială pentru ieșirea din Registrul RO e-Factura obligatoriu. Măsura îi vizează inclusiv pe mulți dintre cei care obțin venituri din drepturi de autor.
Ilie Bolojan discută cu Ministerul Finanțelor despre extinderea e-Factura pentru toate persoanele fizice. Bolojan: Voi discuta cu responsabilii de la Ministerul Finanțelor pentru a vedea dacă extinderea e-Factura este necesară.
Guvernul introduce un termen de tranziţie pentru RO e-Factura, până la 1 iunie 2026, astfel că persoanele fizice impozabile care desfăşoară activităţi economice şi sunt identificate fiscal prin CNP nu vor fi obligate să utilizeze sistemul RO e-Factura până la acest termen.
Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a fost criticat de premier în ședința de guvern în legătură cu modificarea legislației în domeniul e-TVA.
Marcel Ciolacu anunţă modificări referitoare la e-Factura, e-Transport şi e-TVA. Premierul spune că digitalizarea sistemelor statului nu înseamnă mai multă birocraţie, ci trebuie să fie un ajutor pentru economie.
Ciolacu vorbeşte despre inteligenţă artificială la ANAF. Datele adunate sunt stocate de Fisc şi acum. Premierul Marcel Ciolacu a declarat că, pentru a creşte încasările la bugetul de stat, este nevoie de digitalizare.
Cum sunt păsuite firmele care nu încarcă facturile în e-factura şi până când. Firmele mai au timp până pe 31 martie să înceapă să îşi încarce facturile în sistemul informatic e-factura.