Cum sunt păsuite firmele care nu încarcă facturile în e-factura şi până când

DE Florin Budescu | Actualizat: 28.03.2024 - 12:55
Cum sunt păsuite firmele care nu încarcă facturile în e-factura şi până când - Foto: Wikimedia/Anonymous/CC0
Cum sunt păsuite firmele care nu încarcă facturile în e-factura şi până când - Foto: Wikimedia/Anonymous/CC0

Cum sunt păsuite firmele care nu încarcă facturile în e-factura şi până când. Firmele mai au timp până pe 31 martie să înceapă să îşi încarce facturile în sistemul informatic e-factura.

SHARE

Cum sunt păsuite firmele care nu încarcă facturile în e-factura şi până când. Firmele mai au timp până pe 31 martie să înceapă să îşi încarce facturile în sistemul informatic e-factura, a anunţat Guvernul.

Guvernul ia noi măsuri privind sistemul electronic RO e-Factura, premierul Marcel Ciolacu anunţând că va fi prelungită cu două luni, până la 31 mai, perioada în care firmele nu primesc amendă, fiindcă nu pot introduce facturile în sistem.

Cum sunt păsuite firmele care nu încarcă facturile în e-factura şi până când

”Adoptăm azi şi măsuri convenite cu mediul de afaceri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Prelungim, prin Ordonanţă de urgenţă, cu două luni, până la 31 mai, perioada în care firmele nu primesc amendă fiindcă nu pot introduce facturile în sistem”, a declarat premierul, în deschiderea şedinţei de Guvern, conform News.ro.

Marcel Ciolacu a precizat că, în opinia sa, ”aşa e corect, să dea răgaz suplimentar şi companiilor, cât timp sistemul are încă nevoie de unele update-uri”.

”În domeniul Sănătăţii, actualizăm şi reorganizăm mai multe programe naţionale de sănătate, ca să oferim noi servicii medicale românilor. Cel mai important exemplu este cel al Programului naţional de screening pentru boli cronice”, a mai spus premierul.

Citeşte şi: Antreprenorii români, vizați de noi schimbări e-Factura. Ce se întâmplă de la 1 iunie?

În prezent, toate facturile uploadate de emiţătorii de facturi din România, în e-factura, sunt stocate pe harduri şi rămân nefolosite, au relevat surse de presă.

Logica funcţionării sistemului RO e-factura este ca aceste date rezultate din facturile uploadate să fie folosite în analize de big data, în urma cărora ANAF să descopere sursele de risc fraudar şi să acţioneze eficient, pentru combaterea evaziunii fiscale.

Citeşte şi: VIDEO Capcanele sistemului e-factura. Cine și când trebuie să-l folosească. Cum evitați amenzile

În prezent, inspectorii ANAF se duc la întâmplare în control, căutând evaziunea fiscală fără nici o analiză informatică de risc, bazată pe big data.

A face upload în e-factura nu este greu, dar problema este că, pentru a o face, trebuie să ai semnătură digitală, ca să intri în Spaţiul Privat Virtual, or, aceasta costă.

Astfel, apar costuri în plus la firme, iar aceasta nu foloseşte la nimic, pentru că încă nu se face analiza de big data, de către ANAF.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te