Topul celor mai vândute mașini în Europa s-a schimbat aproape radical în ultimii 20 de ani, marcați de criza economico-financiară din 2008, pandemia de COVID-19 și războiul din Ucraina, și arată că europenii sunt din ce în ce mai atenți la bani.
Topul celor mai vândute mașini în Europa s-a schimbat aproape radical în ultimii 20 de ani, marcați de criza economico-financiară din 2008, pandemia de COVID-19 și războiul din Ucraina, și arată că europenii sunt din ce în ce mai atenți la bani.
Dacia va lansa în curând facelift-ul modelului său care se bate pentru primul loc în top-ul celor mai vândute mașini în Europa, iar modelul a fost surprins pe străzile din Marsilia. Are design și elemente de Duster, iar noutatea absolută sunt motorizările hybrid.
Mai este Dacia Logan sau Sandero ieftin de reparat? Un far original nou ajunge să coste și 460 €. Un stop se găsește la circa 80 €, iar un amortizor față, pe la 55 €.
Cât a ajuns să coste dotarea cu anvelope de iarnă a unei Dacia Logan ori Sandero? Totul s-a scumpit, iar cauciucurile n-au făcut excepție. Așa că șoferii trebuie să se pregătească să bage mâna adânc în buzunar.
Incredibil! Un șofer român merge pe Dealul Negru ca în „Anglea”, pe stânga, pe contrasens. Mai grav, nici nu înțelege ce se întâmplă. Când se trezește cu TIR-uri și mașini din față, în loc să tragă imediat pe acostament și să degajeze, se apucă să dea tacticos cu spatele.
Faptul că Dacia Sandero a ajuns a 2-a cea mai vândută mașină în Europa în 2023 este fabulos, de mândrie națională și de laudă pentru strategii Renault care au transformat Daciile din soluții de mobilitate în modele dezirabile. Dar, istoric vorbind, trage un semnal de alarmă.
Renault a prezentat în cadrul “International Game Plan 2027” o nouă platformă modulară destinată piețelor din America Latină, Turcia, Maroc și India, un prim model dezvoltat pe aceasta, Renault Kardian, care e echivalentul Dacia Sandero, și un concept de pick-up botezat Niagara.
Dacia a ajuns, practic, mai scumpă decât Renault. Pe hârtie, un Sandero e cu 200 € mai ieftin decât noul Clio. Ambele modele împart, teoretic, aceeași platformă tehnică, dar Sandero beneficiază de versiunea „low-cost” și de mai puțină tehnologie. Nu are degeaba 2* Euro NCAP.