În contextul în care totul s-a scumpit și se cumpește în continuare, iar evoluția modelelor Dacia a adus și noi tehnologii, repararea unui Logan sau Sandero nu mai e chiar ieftină. Prețurile unor piese au ajuns chiar echivalente cu cele ale multor modele „occidentale”, de la mărci precum Ford, Fiat, Citroen, Skoda.
Citește și: FOTO Mașina care a pus România pe harta auto a lumii sărbătorește 20 de ani cu o serie limitată „XX”
Dacia Logan sau Sandero, ieftin de reparat? Cât costă un far? Și 460 €. Stop: 80 €. Amortizor – 55 €
Concret, dacă lovești un Logan ori un Sandero de ultimă generație și spargi un far cu fază scurtă și lumini de zi (DRL) LED tip semnătură luminoasă „Y”, de exemplu, pe site-urile de piese auto prețul variază între 1.700 lei și 2.300 lei.
Adică, un far original nou de Logan 3/Sandero 3/Jogger ajunge și 460 €. Dacă spargi, însă, un far de Logan 2/Sandero 2/MCV, prețul acestuia variază între 700 lei și 1.200 lei, în funcție de model (140-240 €).
Foto: Model de far Dacia Logan 2/Sandero 2
Ca idee, cel mai ieftin far de Ford Puma costă vreo 2.000 lei (400 €), iar la Fiat Tipo, circa 2.200 lei.
În cazul în care ai nevoie de un stop de Logan 3, acesta costă în jur de 400-420 lei (80 €). Pentru Fiat Tipo găsești original la circa 500 lei (100 €), iar pentru Skoda Scala, pe la 550-600 lei (110-120 €).
Apoi, dacă, de exemplu, dai într-o groapă și rupi un amortizor față de Logan 3/Sandero 3, o piesă originală costă arpoximativ 270 lei (55 €).
Citește și: FOTO Prima Dacia Logan de serie, dezvelită de Iliescu în 2004. Era „full de full”. Costa 8.000 €
O flanșă de amortizor de Logan 3/Sandero 3 e în jur de 200 lei (40 €), iar un rulment de amortizor față de Logan 3/Sandero 3, alți 200 lei (40 €).
Un amortizor față de Logan 2/Sandero 2 se găsește la circa 240 lei (48 €).
În comparație, un amortizor față de Skoda Scala costă în jur de 350-400 lei (70-80 €), iar unul de Fiat Tipo între 240 lei și 300 lei (48-60 €).