"Încă un contract de 1,91 miliarde de lei, finanţat prin PNRR, a fost semnat de CFR Infrastructură! Constructorul spaniol are la dispoziţie 42 de luni (6 luni proiectare şi 36 de luni execuţie) pentru modernizarea lotului 2 al tronsonului de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad (162,19 km). Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanţat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta (7,64 miliarde de lei, fără TVA)", a scris Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
Pe cei 54,13 km ai sectorului de cale ferată Lugoj-Timişoara Est (Lotul 2) constructorul va executa următoarele lucrări: dublarea liniei de cale ferată, modernizarea staţiilor Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş şi Remetea Mare, modernizarea a 5 halte de călători, a 14 poduri şi 39 podeţe, dar va monta şi sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată.
De asemenea, constructorul spaniol va asigura implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R) pe întregul traseu precum şi construcţia a cinci pasarele pietonale în staţiile Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş, Remetea Mare, a două pasarele pietonale în haltele Chizătău şi Izvin şi a unui pasaj superior în staţia Lugoj (strada Banatului). Vor fi montate panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 metri.
Citește și: Niculae Bădălău, reținut de DNA pentru corupție. Câștigă 5.500 euro pe lună de la Curtea de Conturi
Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA remis AGERPRES, contractul de 1,91 miliarde de lei, fără TVA, a fost semnat luni de către directorul general al CFR SA, Ion Simu Alexandru, şi directorul general al firmei spaniole, FCC Construcction, Carlos Pallares Rodriguez, în prezenţa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Citește și: România are șanse să intre în Schengen. Aurescu: „Cerințele Olandei au fost îndeplinite”
"Astăzi am semnat un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeş - Timişoara - Arad (162,19 km), finanţat prin PNRR, şi anume Lotul 2 Lugoj - Timişoara Est, o secţiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanţă de 54,13 km.
Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanţă de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad.
Doresc să menţionez faptul că aştept din partea antreprenorilor să-şi respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm "eventualele probleme de proiectare", aşa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea şi execuţia lucrărilor au fost incluse în contracte separate", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA, potrivit Agerpres.
Linia de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.