Prețurile asigurărilor Casco sunt mai mari cu 72% pentru mașinile electrice, față de anul trecut, potrivit unei analize realizate în Marea Britanie. Scumpirea se datorează costurilor foarte mari pentru reparații și riscului de daună totală în cazul deteriorării bateriei.
Un român a dat sub 10.000 € pe o mașină electrică Dacia Spring prin Rabla Plus și, după circa un an, a luat pe ea 15.600 €. Nu a făcut, însă, nicio „afacere”, din contră, chiar, și spune că nu vrea să mai audă de „fiare de călcat”. Și-a cumpărat din nou mașină cu motor termic.
Chiar dacă asigurătorul Euroins se află acum în procedură de faliment, polițele care au fost emise de societate, anterior declanșării acestei proceduri, continuă să fie valabile, iar șoferii le mai pot folosi până cel târziu la data de 8 septembrie a.c..
În lume circulă deja milioane de mașini electrice, iar datele firmelor de asigurări arată că acestea sunt aproape de unică folosință. În caz de accident, la cea mai mică avarie la baterie, experții le declară foarte ușor „daună totală economică”. Bateria e și cât 50% din mașină.
O grupare condusă de un samsar de mașini au fraudat asigurările după ce au înscenat 23 de accidente cu mașini de lux.