Furtuna a distrus sute de mașini în București. Ce opțiuni au șoferii care nu au CASCO la autoturisme
Furtuna a distrus sute de mașini în București. Ce opțiuni au șoferii care nu au CASCO la autoturisme. În Sectorul 2 al Capitalei, primăria promite să suporte reparațiile, dacă șoferii depun cererea în 72 de ore și mașinile sunt evaluate de un service autorizat.
Două zile de cod portocaliu în Bucureşti au însemnat pagube de sute de mii de euro pentru aproape 200 de șoferi care și-au văzut autoturismele făcute praf.
În Sectorul 2, primăria promite să suporte reparațiile, dacă proprietarii depun cererea în 72 de ore și mașinile sunt evaluate de un service autorizat.
Furtuna a distrus sute de mașini în București. Ce opțiuni au șoferii care nu au CASCO la autoturisme
Locuitorii din restul sectoarelor, care nu au poliță CASCO, trebuie sau să aștepte luni de zile despăgubiri, în urma unor procese, sau să plătească din buzunarul propriu.
În Capitală au fost distruse 163 de autoturisme, cele mai multe în ziua de sâmbătă.
"Mergeam pe stradă şi a căzut copacul în faţa mea. E dezastruos! Mergi pe stradă şi cad pomii pe tine" a povestit un şofer.
Pe Şoseaua Luică, un copac s-a prăbuşit peste o maşină aflată în mers.
În autoturism se aflau două persoane care au scăpat ca prin minune, nevătămate.
Citește și: Șoc pentru șoferii din București! Cel mai ieftin RCA pentru un Logan - 1.400 lei. Mai scump cu 50%
Pagubele materiale sunt însă considerabile.
Şoferul trebuie acum să se descurce.
Primăria Sectorului 2 va suporta cheltuielile de reparaţii din bugetul local
Primăria sectorului 2 a transmis că va suporta cheltuielile de reparaţii din bugetul local în maximum două luni, dacă victimele depun solicitarea în 72 de ore.
"Acest incident trebuie raportat către poliţia locală, poliţia naţională sau ISU. […]
Dacă au căzut pomi, dacă au căzut crengi, au deteriorat maşina, poate chiar şi acoperişul casei... [...]
Se face o evaluare de către un service autorizat, se face o reparaţie de către un service autorizat şi primăria sectorului 2 oferă o despăgubire" a explicat primarul Sectorului 2, Rareş Hopincă.
"Dacă nu am asigurare CASCO atunci trebuie să merg să verific exact cine este administratorul drumului respectiv şi dacă se face vinovat.
Citește și: Mii de mașini electrice Tesla Cybertruck zac nevândute. Elon Musk se lăuda cu 1.000.000 de comenzi
Putem atrage răspunderea administratorului drumului respectiv cu condiţia să demonstrăm că a existat o neglijenţă, copacul respectiv nu a fost toaletat, era deja putrezit şi nu s-au luat măsuri" a explicat Senior brokerul Marius Constantinescu.
Poliţa CASCO, cea mai sigură variantă
Dacă se dovedeşte că maşina era parcată neregulamentar sau că şoferul are o parte din vină, atunci, cel mai probabil, va trebui să suporte costurile de reparaţie pe cont propriu.
O alternativă ar fi să încerce în instanţă, dar procesul poate dura între 2 şi 5 ani.
În celelalte cazuri, poliţa CASCO rămâne cea mai sigură variantă.
"Am poliţă CASCO, notific asiguratorul, depun documentul pe care l-am primit de la poliţia locală, de la pompieri sau de la poliţia naţională, merg, îmi repar maşina la un service cu decontare directă" a mai explicat Senior brokerul Marius Constantinescu.
Doar 1 din 10 şoferi din România are CASCO.

Femeie care apelează la un ajutor pentru că are mașina stricată - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Costurile anuale depind de mai mulţi factori, printre care tipul de maşină, vechimea sau puterea motorului.
Dacă unii şoferi plătesc în jur de 1.600 de lei, anual, alţii ajung să scoată din buzunare chiar de 10 ori mai mult.