Populismul și ipocrizia i-au dictat lui Victor Ponta o postare pe Facebook în care încerca să tezească orgoliul nationalist al alegătorilor:
„#Salvati Tarom #Salvati BluAir ! Salvati companiile romanesti si dreptul nostru de a zbura peste tot in Europa la preturi suportabile!
Nu fiti lasi si tradatori din nou / toate tarile europene isi vor salva companiile aeriene / Guvernul trebuie sa le salveze pe cele romanesti - si sa salveze corpul de elita al pilotilor si insotitorilor de zbor ( pe care ii pregatesti in ani de zile si poti sa ii pierzi intr-o ora )!”
Dar Ponta a fost premier și a promis salvarea Tarom
Între mai 2012 și noiembrie 2015, trei ani și jumătate, Ponta a condus țara după pofta inimii fiind premierul României și având un Parlament loial. În „Programul său de guvernare”, Ponta a anunțat planuri mari la Tarom:
„ Eficientizarea activităţii companiei TAROM, cel mai mare operator aerian naţional şi pregătirea acestei companii pentru privatizare.”
Trei ani de datorii în mandatul Ponta
Potrivit unui comunicat Tarom, compania a înregistrat pierderi de 100 de milioane lei în 2013.
Potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe, Tarom a înregistrat, în anul 2014, pierderi de 110.161.004 de lei, iar în 2015 pierderi de 27.426.980 de lei.
Între 2013 – 2015 când Ponta a fost premier, compania a raportat pierderi de 237 milioane de lei.
Conducerea companiei, de poveste
Tot în „Programul său de guvernare”, Ponta anunța: „am finalizat procedurile de selectare şi numire a managementului privat la un prim grup de societăţi comerciale aparţinând statului,dintre care la Tarom au fost desemnaţi deja managerii privaţi. Am eficientizat astfel companiile de stat cuprinse în acest program”.
Mare parte din perioada guvernării Ponta a existat un conflict deschis și păgubos între membri Consiliului de Administrație și CEO-ul companiei, după cum a relatat presa vremii.
S-au înregistrat demisii și acuze de fiecare parte.