Șeful Mercedes știe cum să forțeze trecerea la mașini electrice: Scumpirea drastică a benzinei. Experţii au idei diferite despre felul cum poate fi accelerată trecerea la maşinile electrice, în viitor.
În mijlocul discuțiilor despre viitorul industriei auto germane și provocările legate de protecția climei, Martin Daum, un manager de lungă durată, aflat în prezent, în Consiliul de Administrație al Daimler Truck, a făcut o sugestie neobișnuită.
Șeful Mercedes știe cum să forțeze trecerea la mașini electrice: Scumpirea drastică a benzinei
„În fiecare primă lună de ianuarie, zece cenți vor fi adăugaţi la litrul de benzină, de acum înainte, până la infinit”, a spus acesta. Într-un interviu, el a sugerat creșterea prețului benzinei în fiecare an, pentru a accelera trecerea la mașinile electrice.
Daum susține că o creștere treptată a prețului ar determina, pe termen lung, oamenii să aleagă mai multe vehicule electrice, în special șoferii frecventi care vor simți mai acut impactul creșterii costurilor la combustibil.
Citeşte şi: Mercedes face o fabrică la 140 km de România. Viktor Orban a negociat sub protecția armatei
Într-o conversație la podcastul SWR „On the Matter Intensive”, expertul a explicat că creșterea ar avea doar un impact minor, în primii câțiva ani, dar pe termen lung efectul ar fi atât de vizibil, încât motoarele cu combustie internă nu ar mai fi o opțiune pentru mulți.
Industria auto germană sub presiune
Propunerea lui Daum vine într-un moment în care industria auto germană se luptă cu scăderea vânzărilor de mașini electrice. În ciuda eforturilor politice și a programelor de finanțare guvernamentală, proporția de mașini electrice în Germania rămâne sub trei procente.
Managerul Daimler nu vede însă nici un rost în stimularea achiziționării de vehicule electrice prin bonusuri guvernamentale. În sectorul Transporturilor, care este încă responsabil pentru o proporție semnificativă a emisiilor de CO2 din Germania, presiunea asupra industriei auto va continua să crească, conform Der Standard.
UE amenință cu amenzi mari, din cauza emisiilor excesiv de mari, iar eliminarea planificată a motoarelor cu ardere internă, din anul 2035, pune industria sub presiune suplimentară. În timp ce companii precum Volkswagen solicită o nouă versiune a bonusului pentru mașina electrică, Daum respinge aceste măsuri.
Citeşte şi: Putin le-a deschis chinezilor uzinele Volkswagen, Mercedes și Nissan din Rusia. Ce mașini asamblează
În schimb, el susține direcționarea mai multor investiții în extinderea infrastructurii, cum ar fi stațiile de încărcare, drumurile și alimentarea cu energie. Pentru Daum, subvențiile guvernamentale sunt justificate doar în faza inițială a noilor tehnologii, în timp ce accentul ar trebui să fie pus acum pe soluții viabile pe termen lung.
Este posibil ca ideile lui Daum să întâmpine rezistență, deoarece o creștere anuală a prețului benzinei, precum cea pe care o propune el, este puțin probabil să obţină aprobarea populară - fapt pe care managerul însuși îl recunoaște și el.
Șeful Mercedes știe cum să forțeze trecerea la mașini electrice: Scumpirea drastică a benzinei - Foto: Profimedia Images
Cu toate acestea, el consideră că propunerea sa este o soluție simplă, dar eficientă pentru reducerea durabilă a emisiilor de gaze cu efect de seră din sectorul Transporturilor.
Citeşte şi: Mercedes-ul „Cobra” era să falimenteze producătorul. Un taxi 240D a făcut 7.000.000 km și încă merge
Este o propunere care are și riscuri. O creștere treptată a prețului la benzină ar putea duce la costuri suplimentare semnificative, în special pentru navetiști și persoanele cu venituri mai mici.
Întrebarea aici este dacă și cum ar putea fi implementată o astfel de măsură într-o manieră acceptabilă din punct de vedere social, fără a copleși părți mari ale populației.
În plus, doar un preț mai mare la benzină nu ar trebui să conducă automat la mai multe vânzări de mașini electrice. În schimb, mulți oameni ar putea pur și simplu să-și conducă mașina mai rar sau să treacă la vehicule cu ardere mai economice.