Mercedes-ul „Cobra” era să falimenteze producătorul. Un taxi 240D a făcut 7.000.000 km și încă merge

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 26.07.2024 - 15:42
Mercedes-ul „Cobra” era să falimenteze producătorul. Un taxi 240D a făcut 7.000.000 km și încă merge - Foto: autojournal.fr
Mercedes-ul „Cobra” era să falimenteze producătorul. Un taxi 240D a făcut 7.000.000 km și încă merge - Foto: autojournal.fr

Mercedes-ul „Cobra” (W123, „tatăl” lui E-Class) se spune că era să falimenteze producătorul în anii 1980, datorită fiabilității. Un taxi 240D, adică diesel de 72 de cai, a făcut 7.000.000 km, cu transmisia originală și doar 2 motoare, și încă merge, face curse zilnic.

SHARE

Un Mercedes 240D, folosit ca taxi din 1988 în Insulele Canare (Spania), face senzație. Se numără printre cele mai longevive mașini din lume, după ce a parcurs 7 milioane de kilometri și încă „muncește” zilnic.

Mercedes-ul „Cobra” era să falimenteze producătorul. Un taxi 240D a făcut 7.000.000 km și încă merge. Schimbul de ulei, la circa 1 săptămână

În 36 de ani, un Mercedes „Cobra” 240D, dotat cu motor de 2.4 litri de 72 de cai putere, a parcurs 7 milioane de kilometri, echivalentul a 175 de tururi ale Pământului. 

Pentru a atinge acest record, mașina a mers aproximativ 700 de kilometri în fiecare zi și aproape 5.000 de kilometri pe săptămână.

Citește și: Ce și când trebuie să verifice șoferii pentru a nu risca să rămână fără frâne sau direcție. E simplu

Evident, acest ritm nu poate fi menținut de niciun șofer, așa că taxiul a fost și e condus zilnic de 3 persoane, fiecare câte 8 ore. 

Proprietarul explică faptul că a schimbat uleiul în fiecare săptămână, pentru a menține motorul în stare mecanică cât mai bună.

Citește și: VIDEO Un YouTuber a ajuns la a 2-a Tesla Cybertruck în câteva luni. Ambele s-au stricat

Până acum, la 7.000.000 km, Mercedes-ul 240D a ajuns cu doar 2 motoare, dar încă are cutia de viteze originală. 

Iar proprietarul spune că se pregătește să schimbe al 3-lea motor, cu care speră să ajungă până la 10.000.000 km, relatează autojournal.fr.

Singura modificare tehnică importantă făcută Mercedes-ului 240D a fost schimbarea completă a sistemului de frânare cu unul de la un model mai nou, prima generație E-Classe (W124).

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te