joi 16 octombrie
EUR 5.0885 USD 4.3738
Abonează-te
Newsweek România

Mercedes-ul „Cobra” era să falimenteze producătorul. Un taxi 240D a făcut 7.000.000 km și încă merge

Data publicării: 26.07.2024 • 13:43 Data actualizării: 05.06.2025 • 15:32
Mercedes-ul „Cobra” era să falimenteze producătorul. Un taxi 240D a făcut 7.000.000 km și încă merge - Foto: autojournal.fr
Mercedes-ul „Cobra” era să falimenteze producătorul. Un taxi 240D a făcut 7.000.000 km și încă merge - Foto: autojournal.fr

Mercedes-ul „Cobra” (W123, „tatăl” lui E-Class) se spune că era să falimenteze producătorul în anii 1980, datorită fiabilității. Un taxi 240D, adică diesel de 72 de cai, a făcut 7.000.000 km, cu transmisia originală și doar 2 motoare, și încă merge, face curse zilnic.

Un Mercedes 240D, folosit ca taxi din 1988 în Insulele Canare (Spania), face senzație. Se numără printre cele mai longevive mașini din lume, după ce a parcurs 7 milioane de kilometri și încă „muncește” zilnic.

Mercedes-ul „Cobra” era să falimenteze producătorul. Un taxi 240D a făcut 7.000.000 km și încă merge. Schimbul de ulei, la circa 1 săptămână

În 36 de ani, un Mercedes „Cobra” 240D, dotat cu motor de 2.4 litri de 72 de cai putere, a parcurs 7 milioane de kilometri, echivalentul a 175 de tururi ale Pământului.

Pentru a atinge acest record, mașina a mers aproximativ 700 de kilometri în fiecare zi și aproape 5.000 de kilometri pe săptămână.

Citește și: Ce și când trebuie să verifice șoferii pentru a nu risca să rămână fără frâne sau direcție. E simplu

Evident, acest ritm nu poate fi menținut de niciun șofer, așa că taxiul a fost și e condus zilnic de 3 persoane, fiecare câte 8 ore.

Proprietarul explică faptul că a schimbat uleiul în fiecare săptămână, pentru a menține motorul în stare mecanică cât mai bună.

Până acum, la 7.000.000 km, Mercedes-ul 240D a ajuns cu doar 2 motoare, dar încă are cutia de viteze originală.

Iar proprietarul spune că se pregătește să schimbe al 3-lea motor, cu care speră să ajungă până la 10.000.000 km, relatează autojournal.fr.

Singura modificare tehnică importantă făcută Mercedes-ului 240D a fost schimbarea completă a sistemului de frânare cu unul de la un model mai nou, prima generație E-Classe (W124).

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră