Încadrarea în termenele actuale din PNRR, finalizare în august 2026 și decontare până la sfârșitul anului viitor, este „misiune imposibilă” pentru capătul vestic al Autostrăzii Unirii - A8, afirmă specialiștii Asociației Pro Infrastructură, în urma unei vizite în teren.
„Deși există front de lucru, încă suntem în faza de proiectare care trebuia să fie gata din decembrie 2024”, au constatat aceștia.
Citește și: Un tronson al Autostrăzii Unirii, blocat cu rea-voință de o firmă de apartament: 45.000 € prejudiciu
Se pierd banii din PNRR pe o bucată din Autostrada Unirii! Proiectul, întârziat cu 7 luni pe hârtie
Contractul pe cei 22 kilometri ai Autostrăzii A8 plus 2,39 km ai Autostrăzii A3 dintre Târgu Mureș și Miercurea Nirajului a fost semnat cu turcii de la Nurol în 16.02.2024, are ordin de începere dat în 31.05.2024 și prevede 6 luni de proiectare și alte 24 de luni de execuție.
În 11.04.2025 s-a emis o primă autorizație de construire (AC) pentru aproximativ 33% din volumul de lucrări. Așadar, deși există front de lucru, încă suntem în faza de proiectare care trebuia să fie gata din decembrie 2024.

Având în vedere termenul contractual de execuție de 24 de luni și lipsa autorizațiilor de pe 67% din valoarea lucrărilor la care adăugăm startul ratat (două luni trecute de la emiterea primei AC) și mobilizarea anemică a antreprenorului din acest moment, respectarea jaloanelor PNRR actuale devine o misiune imposibilă: finalizare în august 2026 și decontare până la sfârșitul anului viitor.
Singura rază de speranță este prezența pe lot a numeroase foreze, semn că după execuția piloților fundațiilor cei de la Nurol ar putea să accelereze munca la structuri, aducând ceva forțe și de pe Autostrada A7 de lângă Buzău pe care probabil o inaugurează în noiembrie. În schimb, ne îngrijorează mișcarea aproape inexistentă la capitolul terasamente”, informează specialiștii Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook.