Recepția „Golden Gate”-ului de la Brăila, întârziată de constructor. CNAIR: Nu există niciun pericol

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 07.02.2024 - 12:37
Recepția „Golden Gate”-ului de la Brăila, întârziată de constructor. CNAIR: Nu există niciun pericol - Foto: Facebook/Pod Suspendat Braila
Recepția „Golden Gate”-ului de la Brăila, întârziată de constructor. CNAIR: Nu există niciun pericol - Foto: Facebook/Pod Suspendat Braila
Recepția „Golden Gate”-ului de la Brăila, întârziată de constructor. CNAIR: Nu există niciun pericol - Foto: Facebook/Directia Regionala de Drumuri si Poduri Buzau
Recepția „Golden Gate”-ului de la Brăila, întârziată de constructor. CNAIR: Nu există niciun pericol - Foto: Facebook/Directia Regionala de Drumuri si Poduri Buzau

„Golden Gate”-ului de la Brăila a fost inaugurat în iunie 2023, dar la nici o lună au apărut probleme: șuruburi slăbite, asfalt vălurit. Apoi, au fost descoperite infiltrații la blocurile de ancoraj. Constructorul a fost penalizat, dar nu se grăbește să facă termine lucrarea.

SHARE

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că siguranţa participanţilor la trafic care circulă pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, supranumit „Golden Gate”-ul de la Brăila, nu este pusă în pericol absolut deloc și face o serie de precizări despre situaţia derulării contractului pentru proiectarea şi construcţia acestui obiectiv de investiţii.

Citește și: Penalizări de 80.000.000 lei, pentru constructorul Podului de la Brăila plin de denivelări și fisuri

Recepția „Golden gate”-ului de la Brăila, întârziată de constructor

Potrivit CNAIR, contractul nu este finalizat, iar recepţia lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate stipulate în contract.

De asemenea, deşi pasajul CF de la km 0+385 este finalizat, constructorul nu a solicitat recepţia, astfel încât acesta nu poate fi utilizat.

"Contractul cu antreprenorul WeBuild este în întârziere din cauza mobilizării deficitare a acestuia", precizează sursa citată.

În plus, în urma inspecţiilor în şantier, inginerul şi reprezentanţii CNAIR au identificat infiltraţii la blocurile de ancoraj dinspre localităţile Brăila şi Jijila.

Astfel, pentru monitorizarea infiltraţiilor şi închiderii rapoartelor de neconformitate, CNAIR a realizat o ''expertiză tehnică a lucrărilor executate de antreprenor în şantier'', iar o primă măsură a vizat următoarele: monitorizarea situaţiei podului din momentul constatării infiltraţiilor, iar după punerea în funcţiune cu încă 6 luni; o mare parte dintre aceste infiltraţii au fost stopate, iar ca urmare a punctelor de vedere transmise de expertul tehnic după punerea în funcţiune a podului, acesta a prelungit perioada de monitorizare până la data de 31.03.2024, urmând să se stabilească după această dată o soluţie finală de închidere a infiltraţiilor.

Citește și: Cei 140 de kilometri fantomă de pe Autostrada Transilvania. A fost promisă din 2003, pentru 2012

"În urma procesului de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul Suspendat de la Brăila s-a constatat că, din totalul de 100.000 de şuruburi, au fost slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor elemente.

La două săptămâni de la darea în trafic a podului, a fost consemnat de către inginer apariţia de văluriri la nivelul căii de rulare. În data de 25.07.2023, antreprenorul a justificat apariţia acestor degradări ca urmare a traficului greu şi temperaturilor crescute.

De asemenea, CNAIR a solicitat pe 02.08.2023 clarificări cu privire la apariţia văluririlor si presupusa încălcare a restricţiilor de trafic. Totodată, a mai solicitat ISCTR suplimentarea controalelor pe sectoarele în care sunt impuse restricţii.

Până în momentul de faţă, antreprenorul a intervenit de trei ori pentru remedierea structurii rutiere pe pod, dar fără a remedia definitiv această problemă.

Pe 08.09.2023, antreprenorul a informat beneficiarul cu privire la acţiunile de remediere întreprinse pe Calea 2, banda 1, respectiv frezarea şi reaşternerea stratului de uzură", afirmă compania de drumuri.

Citește și: Autostrada Ploiești – Brașov, un vis îndepărtat. Încep, însă, lucrările la o alternativă la DN1

Pentru finalizarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract, antreprenorul mai are de efectuat următoarele tipuri de lucrări: drumuri de acces (drumul spre Jijila), lucrări de construcţie a bazinelor de retenţie a apei pluviale, efectuarea marcajelor şi montarea elementelor de semnalizare verticală-orizontală pentru siguranţa circulaţiei şi lucrări de remediere a tasărilor apărute la asfaltările efectuate. 

„Golden Gate-ul” de la Brăila, cel mai mare pod suspendat din România

Lucrările la „Golden Gate-ul” de la Brăila, cel mai mare pod suspendat din România în valoare de 2,3 miliarde de lei, au început în 2018 și trebuiau să fie gata în decembrie 2021, apoi, în decembrie 2022. Dar a fost gata în iunie 2023, doar parțial.

Construcţia face legătura între judeţele Brăila şi Tulcea. Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri, o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale, de 489,6 m, pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea.

De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.

La pilonul Brăila sunt 72 piloți de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloți de 38 metri lungime.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te