Podul de la Brăila are denivelări la doar o lună de la inagurare. Explicația CNAIR: „Se mai tasează”

DE Alexandra Lupascu | 12.08.2023 - 15:15

Asfaltul podului suspendat peste Dunăre, de la Brăila, inaugurat pe 7 iulie 2023, prezintă deja denivelări. Directorul CNAIR dă vina pe circulația autovehiculelor de șapte tone.

SHARE

Asfaltul podului suspendat peste Dunăre, de la Brăila, inaugurat pe 7 iulie 2023, prezintă deja denivelări.

Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a declarat astăzi că denivelările apărute în asfaltul de pe podul suspendat peste Dunăre sunt generate de nerespectarea restricțiilor de tonaj de 7,5 tone, impuse în zilele caniculare.

"Pe rampa de acces au apărut nişte denivelări. În principal, au fost identificate cauzele pentru care ele s-au produs, vorbesc aici despre o depăşire de tonaj.

Știţi că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în acele momente noi am impus restricţii de tonaj la 7,5 tone, restricţii care nu au fost respectate de operatorii economici care se ocupă de transportul de mărfuri”, scrie Antena 3.

Date despre proiect

Lucrările la „Golden Gate-ul” de la Brăila, cel mai mare pod suspendat din România în valoare de 2,3 miliarde de lei, au început în 2018 și trebuiau să fie gata în decembrie 2021, apoi, în decembrie 2022. Dar e bine și iunie 2023, chiar și parțial.

„Golden Gate-ul” de la Brăila, cel mai mare pod suspendat din România

Construcţia face legătura între judeţele Brăila şi Tulcea. Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri, o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale, de 489,6 m, pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea.

Citește și: VIDEO Pe Autostrada București se asfaltează 540 metri/lună. În 2023 se deschid doar 13 km din 102 km

De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Citește și: Tunel de 2 km de pe A1 Arad-Deva, săpat în 3 ani, la fel ca Mont Blanc-ul de 11 km în anii 1950

Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.

La pilonul Brăila sunt 72 piloți de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloți de 38 metri lungime.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te