Premieră europeană, în România: Grinzi de pod hibride, cu metal protejat cu o soluție specială


O inovație în realizarea grinzilor hibride beton - metal pentru poduri, patentată în Germania, este folosită în premieră, în România, la realizarea mai multor pasaje pe A0 Nord între Mogoșoaie și Corbeanca.
Asocierea Pizzarotti-Retter folosește în premieră, în România, pe Autostrada A0 Nord, între nodurile DN1A (Mogoșoaia-Buftea) și DN1 (Corbeanca), grinzi hibride din beton și metal cu "gaură" în mijloc și metal „îmbrăcat” în strat de zinc aditivat cu o soluție patentată în Germania.
Citește și: Veste, pentru șoferi! Ciotul autostrăzii A0 dintre Mogoșoaia și Corbeanca, gata cu 6 luni mai repede
Premieră europeană, în România: Grinzi de pod hibride cu metal protejat cu o soluție specială
„Pe deschiderea peste calea ferată, dar și pe cele patru pasaje peste A0 de pe lot (A0 Nord DN1A - DN1, n. red.), vor fi folosite grinzile hibride din beton și metal care au faimoasa "gaură" în mijloc, a căror machetă o vedeți în fotografie. Ele au fost proiectate de SSF și instalate și pe lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda.
În plus față de A10, într-o premieră europeană, SSF și Retter implementează tehnologia patentată în Germania a soluției de aditivare a stratului de zinc care "îmbracă" elementul de metal astfel încât priza dintre acesta și structura de beton a grinzii să fie optimă.
Zincarea se face la Brașov și grinda este "asamblată" și turnată lângă Ploiești la FerroBeton.
Pe lângă alte beneficii, inovația reduce semnificativ costurile de mentenanță pe termen lung ale podului”, informează specialiștii Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook.
Citește și: Bulgaria a ajuns cu autostrada la Belgrad. România nu poate duce o autostradă în Serbia de 10 ani
Structurile hibride sunt construcții compuse din mai multe tipuri de materiale, pe anumite zone din lungimea sau suprafața lor. Aceste structuri sunt deosebit de eficiente în domeniul podurilor, datorită unor certe avantaje tehnico-economice, precum economie de materiale costisitoare, creșterea raportului dintre deschiderea principala și deschiderile laterale în cazul structurilor continue (foarte necesara în unele cazuri), reducerea timpului de execuție a constructiei și altele.
Structurile de poduri care se pretează cel mai bine la o alcătuire hibrida sunt grinzile continue pe trei deschideri sau structurile hobanate cu trei deschideri și respectiv cu doi piloni.
Avantajul principal rezulta din posibilitatea maririi deschiderii principale in detrimentul celor laterale. Acest lucru este posibil prin utilizarea unor materiale mai usoare in deschiderea principala (spre exemplu metalul sau o structura mixta cu conlucrare metal – beton armat) si a unor materiale mai grele in deschiderile laterale (spre exemplu, betonul armat sau betonul precomprimat).