miercuri 15 octombrie
EUR 5.0885 USD 4.3738
Abonează-te
Newsweek România

Veste, pentru șoferi! Ciotul autostrăzii A0 dintre Mogoșoaia și Corbeanca, gata cu 6 luni mai repede

Data publicării: 19.09.2025 • 12:40
Ciotul autostrăzii A0 dintre Mogoșoaia și Corbeanca, gata cu 6 luni mai repede? -Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Ciotul autostrăzii A0 dintre Mogoșoaia și Corbeanca, gata cu 6 luni mai repede? -Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Ciotul autostrăzii A0 dintre Mogoșoaia și Corbeanca, gata cu 6 luni mai repede? - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Ciotul autostrăzii A0 dintre Mogoșoaia și Corbeanca, gata cu 6 luni mai repede? - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură

Ciotul autostrăzii A0 dintre Mogoșoaia și Corbeanca ar putea fi gata cu 6 luni mai repede decât termenul contractual. Constructorul se „luptă” cu CFR și AFER pentru obținerea tuturor avizelor pentru o zonă în care nu are încă acces.

În vara anului 2026, șoferii ar putea înconjura aproape complet Bucureștiul pe autostrada de centură, A0. 

Ciotul autostrăzii A0 dintre Mogoșoaia și Corbeanca, gata cu 6 luni mai repede?

„În scenariul optimist, la sfârșitul primăverii viitoare am putea circula pe Autostrada A0 Nord între nodurile cu DN1A (Mogoșoaia-Buftea) și DN1 (Corbeanca).

Pe acest sector lucrează cei de la Retter care își mențin obiectivul de a-l da în trafic în mai, înainte de termenul contractual din noiembrie 2026.

Ne bucurăm să vedem că nu e doar o promisiune de marketing aruncată în vânt, ci chiar își organizează forțele în teren în consecință.

Citește și: Bulgaria a ajuns cu autostrada la Belgrad. România nu poate duce o autostradă în Serbia de 10 ani

Noi credem că le va fi foarte greu, dar este posibil. Marți au așternut primul tronson de balast stabilizat (BSC), necesar testării in-situ.

Scopul este ca până la final de 2025 să avem pus în operă stratul de asfalt de bază, complet între DN1 și DN1A, dacă vremea va permite.

Ciotul autostrăzii A0 dintre Mogoșoaia și Corbeanca, gata cu 6 luni mai repede? - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură

Birocratic, rețelele de utilități sunt rezolvate dar mai este mult de muncă până când vor fi efectiv mutate astfel încât constructorul să poată lucra peste tot.

Citește și: Efectele intrării României în Schengen asupra transporturilor: Ce am câștigat, care sunt provocările

Înțelegem că "lupta" Retter cu CFR și AFER pentru obținerea tuturor avizelor este aproape de final în zona de protecție a triunghiului de căi ferate de lângă nodul A0-DN1A. Aici sunt 3 rânduri de pile care trebuie executate și antreprenorul nu are încă acces.

(...)

Pe bucata cealaltă, spre A1, lucrează italienii de la Pizzarotti pe partea de drum. Structurile însă sunt făcute tot de Retter care momentan se concentrează pe segmentul Mogoșoaia-Corbeanca și la pasajele mari peste DN7 și calea ferată.

Tragem nădejde că în noiembrie 2026 vom circula complet între A1 și DN1 și, implicit, pe toți cei 100 de kilometri ai Autostrăzii A0”, au anunțat specialiștii Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook.

Contractul pe cei 17,5 kilometri ai lotului 1 al A0 Nord între Bâcu (DJ601A) și Corbeanca (DN1) a fost semnat în 20.09.2023 cu asocierea Pizzarotti-Retter, are ordin de începere din 16.10.2023 și prevede 12 luni de proiectare și 22 de execuție.

Având în vedere că autorizația de construire a venit în 23.01.2025, termenul de finalizare este noiembrie 2026.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră