FOTO O autostradă din România de 420.000.000 € se surpă continuu în garanție. Recepția finală, suspendată
Lucrări de „calitate”. O autostradă din România, care a costat 420.000.000 €, se surpă continuu în garanție. Recepția finală a fost suspendată până la remedierea „viciilor”.
După ce că România e codașa Europei la autostrazi, și cele care se fac nu sunt întotdeauna de bună calitate.
Autostrada A10 Sebeș-Turda, care a costat 420.000.000 € și a fost inaugurată complet în noiembrie 2021, se surpă continuu pe lotul 1, de la intrarea pe autostradă în Sebes până la Pârâul Iovului.
Prima dată drumul a luat-o la vale după circa doi ani de la inaugurare, în zona dealului de la Pârâul Iovului.
Apoi, la doar câteva luni după prima surpare, A10 Sebeș-Turda s-a supar iar, la kilometrul 16, sensul spre Cluj-Napoca, în zona nodului de la Alba Iulia Nord, la doar 50-60 de metri distanță de surparea care a dus la închiderea autostrăzii de la începutul lunii februarie 2023.
Iar problemele persistă în aceeași zonă.
Citește și: VIDEO Autostrada care a costat 420.000.000 € s-a surpat din nou. A fost inaugurată acum 4 ani
Recepţia finală a autostrăzii a fost suspendată acum de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj din cauza unor ”vicii” apărute în perioada de garanţie a lucrării.
Constructorul italian care a realizat lucrarea intervine din nou pentru remedierea problemelor.
O autostradă din România de 420.000.000 € se surpă continuu în garanție. Recepția finală, suspendată
Antreprenorul Pizzarotti efectuează, în această perioadă, lucrări pe lotul 1 al autostrăzii A10, în zona Alba Iulia Nord, pentru remedierea unor deficiențe constatate în cadrul perioadei de garanție, informează Ziarul Unirea.
În zona dealului de la pârâul Iovului, unde de-a lungul timpului au existat mai multe alunecări de teren, atât în perioada de construcție, cât și după darea în circulație a autostrăzii, antreprenorul efectuează lucrări pentru remedierea deficiențelor.
Citește și: VIDEO Autostrada din România care a luat-o la vale la 2 ani de la deschidere
În zonă poate fi observată și o mică „cocoașă”, semn al unei posibile alunecări de teren mai mici.
În acest sens, se utilizează și o foreză mai mică, probabil pentru stabilizarea terenului.
Jurnaliştii locali au solicitat un punct de vedere oficialilor Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, care au transmis că lucrările din apropierea municipiului Alba Iulia se fac în perioada de garanţie a autostrăzii, din cauza unor ”vicii”.
Citește și: FOTO Autostrada care a costat 420.000.000 €, un pericol la 4 ani de la inaugurare. Sar rosturile!
”Antreprenorul Pizzarotti derulează în prezent lucrări de remediere a deficienţelor constatate în cadrul perioadei de garanţie aferente obiectivului de investiţii Autostrada A10, Lot 1, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 845/2018. În baza art. 28 alin. (1) din actul normativ menţionat, procesul de recepţie finală a fost suspendat ca urmare a constatării unor vicii apărute în perioada de garanţie, care pot fi înlăturate de către Antreprenor”, au transmis oficialii DRDP Cluj, citaţi de Ziarul Unirea.
Potrivit instituţiei, recepţia finală va fi realizată în momentul în care vor fi întrunite toate condiţiile legale prevăzute de lege, iar comisia de recepţie va putea decide admiterea recepţiei finale numai dacă nu vor mai fi identificate vicii.
Un versant ar putea ceda peste autostradă
Tot în zona Alba Iulia Nord, înspre Sântimbru, există un plan de alunecare masiv, mai vechi, care, din fericire, nu a afectat zidul de coloane forate ce sprijină taluzul, iar ancorele nu au fost afectate, relatează Ziarul Unirea.
Această alunecare masivă a fost documentată încă din 2023. La momentul respectiv, au fost instalate înclinometre pentru monitorizarea deplasării versantului. Chiar dacă momentan nu afectează corpul autostrăzii, prin amploarea și suprafața pe care se întinde, pe termen lung aceasta ar putea reprezenta un risc, existând posibilitatea ca versantul să cedeze peste autostradă.
În această zonă, constructorul efectuează lucrări de excavare pentru a remedia, cel puțin parțial, deficiențele constatate.
O problemă majoră este că o mare parte din această alunecare masivă se află în afara culoarului de expropriere.
Potrivit surselor ziarulunirea.ro, constructorul invocă constant acest aspect.