Maşinile second-hand se vor vinde mult mai greu. Va fi nevoie acum de încă un document în plus

DE Alexandru Pop | Actualizat: 10.04.2023 - 08:37
Maşină second-hand - Foto: Pexels/Rizky Sabriansyah/CC0

Samsarii de maşini second-hand, care lustruiesc şi aspiră autoturismele în târgurile auto, au toate motivele să fie nemulţumiţi. Vehiculele SH se vor vinde în curând mult mai greu, pentru că pentru asta va mai fi nevoie acum de încă un document RAR în plus.

SHARE

Toţi vânzătorii de mașini la mâna a doua vor avea obligația de a cere și a oferi cumpărătorilor certificate emise de Registrul Auto Român (RAR), potrivit unui proiect de lege care a trecut de Senat.

Maşinile second-hand, mai greu de vândut

În certificatul pe care cei ce vor să-şi vândă maşinile second-hand vor fi obligaţi să-l obţină de la Registrul Auto, vor fi trecute mai multe date despre aceasta, conform Alba24.

Marele avantaj pentru samsari, până acum, era că o mulţime de date de acest fel erau ocultate. Maşinile puteau să aibă kilometrajul contrafăcut. Este foarte dificil să îţi dai seama, cumpărător fiind, de acest lucru.

Citeşte şi: Ce mașini second-hand preferă românii: aduse de samsari, luate pe credit. Câți km și ce putere vor

Există câteva site-uri unde, contra unei sume de bani, afli istoricul de dinainte de ajungerea maşinii în România, dar acolo nu scrie "kilometraj contrafăcut", ci pur şi simplu vezi un salt înapoi de număr de kilometri parcurşi.

Acest salt poate să ascundă şi alte eveniment, cum ar fi de exemplu un accident sau mai multe, urmat de aducerea maşinii în România, pe platformă, urmată de repararea vehiculului într-un service şi trecerea sa prin fluxul de aprobări pentru circulaţie în România.

Citeşte şi: Zeci de percheziții în București și 12 județe într-un dosar privind achiziția de mașini second-hand

Samsarul foloseşte câteva luni astfel maşina, apoi o vinde altcuiva. În certificatul RAR vor figura de acum încolo, dacă actul normativ merge la promulgare, numai accidentele ce au produs avarii grave la sistemul de direcție, cel de frânare, structura de rezistență a caroseriei ori a șasiului sau la alte sisteme de siguranță activă, ori pasivă ale maşinii.

Se va forma un registru, care va conține informații pornind de la numărul de kilometri reali rulați, până la informații cu privire la implicarea mașinilor în acciudente grave, care au necesitat reparații, conform Ziarul de Vrancea.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2023 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te