Litoralul pentru toți 2023 a început mai devreme. E frig, apa rece, dar 7 nopți costă și 900 € la 4*

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 03.05.2023 - 21:50
Marea Neagră (rol ilustrativ) - Facebook / Eforieonline
Tarife Litoralul pentru toți 2023 - Foto: captură ecran
Tarife Litoralul pentru toți 2023 - Foto: captură ecran
Tarife Litoralul pentru toți 2023 - Foto: captură ecran
Tarife Litoralul pentru toți 2023 - Foto: captură ecran

Programul Litoralul pentru toți 2023 a început mai devreme în acest an, pe 3 mai. Deși prețurile ar trebui să fie mult mai accesibile decât în sezon, e frig și apa rece, cazarea ajunge, de exemplu, și la 900 € pentru 2 persoane, 7 nopți, la 4*, doar cu mic dejun, în Eforie.

SHARE

Ediția 2023 a programului Litoralul pentru toţi, menit să le faciliteze o vacanță la mare și românilor cu venituri mai reduse, a miercuri, 3 mai, cu aproape o lună mai devreme decât în alți ani

Litoralul pentru toţi 2023 se desfășoară în perioadele 3 mai - 20 iunie și 1 septembrie - 15 octombrie, iar în cadrul programului, ca în fiecare an, s-a înscris zeci de hoteluri de 2, 3 și 4 stele din toate stațiunile de pe Litoral.

În programul Litoralul pentru toţi 2023 s-au înscris hoteluri precum Hotel Modern, Hotel Central sau Hotel Voila, din Mamaia, Hotel Vis, Hotel Cupidon sau Hotel Minerva, din Eforie Nord, Hotel Q , din Neptun-Olimp, sau Hotel Dana, din Venus, ori Hotel Corsa, din Mangalia, potrivit litoralulromanesc.ro

Citește și: Hamsiile, „mâncarea săracului”, lux de 1 Mai la mare: Până la 35 lei porția. Pizza, 50 lei în Venus

Tarifele, care, teoretic, sunt cu până la 75% mai mici față de cele din vârful de sezon, pornesc, e adevărat, de la 111 lei pe noapte pentru o cameră dublă, fără mic dejun, pentru un sejur de minimum 6 nopti, iar cazarea poate fi achitată de bugetari și cu vouchere de vacanță. 

Dar o vacanță de 7 nopți prin programul Litoralul pentru toţi 2023 poate ajunge, de exemplu, și la 4.390 de lei (cca. 880 euro) pentru 2 persoane la un hotel de 3* din Jupiter, în sistem All Inclusive, sau la 4.415 lei (cca. 900 euro) pentru 2 persoane la un hotel de 4* din Eforie, cu mic dejun.

Citește și: Cât costă drumul la Vama Veche cu trenul, mașina electrică și pe motorină. 700 lei dormitul la cort

Litoralul pentru toți 2023 a început mai devreme. E frig, apa rece, dar 7 nopți costă și 900 € la 4* în mai. Reduceri de până la 75% față de sezon?

Tariful de 550 lei/noapte pentru o cameră de 3*, fără mic dejun, propus de Hotelul Modern 4* din Mamaia, care are și camere de 3*, prin programul Litoralul pentru toți 2023, pare avantajos față de ofertele din stațiunile aflate mai în sudul Litoralului. Un sejur de 7 nopți pentru 2 persoane ajunge la 3.850 lei (cca. 770 euro). 

Newsweek a făcut câteva simulări de vacanțe de 7 nopți prin programul Litoralul pentru toți 2023, cu plecare din 4 mai sau 8 mai, pe site-ul directbooking.ro, iar rezultatele sunt șocante având în vedere că, teoretic, tarifele ar trebui să fie cu până la 75% mai mici decât în sezon. 

La Hotel Delta 3* din Jupiter, de exemplu, o cameră dublă, în regim All Inclusive, costă 3.881 de lei (cca. 775 euro) în perioada 4 – 11 mai (7 nopți). Iar o camera dublă „Family” ajunge la 4.390 de lei (cca. 880 euro).

La Hotel Aurora 2* din Mamaia o cameră dublă, cu mic dejun, prânz și cină incluse, costă 2.445 de lei (cca. 490 euro), în perioada 4 – 11 mai (7 nopți). Iar o dublă doar cu mic dejun vă scoate din buzunar doar 1.259 de lei (cca 250 euro).

La Complex bran Brad Bega 4* din Eforie Nord camera dublă „Economy” are un preț de 1.820 de lei (cca. 365 euro) pentru 7 nopți în intervalul 8 – 15 mai, cu mic dejun.

Iar cine vrea cameră standard cu balcon, cu mic dejun inclus, trebuie să pregătească 4.415 lei (cca. 900 euro) pentru 7 nopți.

Numeroase hoteluri, deși apar pe lista celor înscrise în programul Litoralul pentru toți 2023, nu returnează rezultate la căutări pe agregatoarele de oferte sau afișează mesaje de indisponibilitate. Prin urmare, dacă chiar doriți o rezervare, trebuie să sunați la recepție sau să contactați o agenție de turism. 

23% dintre români nu au avut bani de vacanță în ultimul an. Jumătate dintre cei care merg la mare aleg Grecia, Turcia și Bulgaria

Conform studiului Destinaţii Vizionare, realizat de Destinaţia Anului cu susţinerea Institutului pentru Oraşe Vizionare (IOV), vacanţele reprezintă în continuare un răsfăţ pentru români.

Din păcate, aproape un sfert (23%) dintre respondenţi nu au fost în nicio vacanţă în ultimul an şi doar jumătate şi-au permis o vacanţă mai lungă de 4 nopţi.

În schimb, 13% dintre respondenţi declară că au avut parte chiar de un mix de cel puţin o vacanţă de peste 4 nopţi şi cel puţin o mini-vacanţă de 1-3 nopţi în ultimele 12 luni.

Principalele motive pentru care merg în vacanţe sunt nevoia de recreere (61%), deconectare (60%) sau distracţie (53%). Jumătate dintre respondenţi (50%) au indicat că vacanţa este un mod de a se răsplăti sau de a avea grijă de ei (47%).

România a fost destinaţia aleasă pentru majoritatea vacanţelor din ultimul an, cu peste 90% din mini-vacanţe şi peste 70% din vacanţele mai lungi. Se observă însă o tendinţă de creştere a preferinţelor pentru vacanţe în străinătate, în linie cu comportamentul înregistrat şi la nivel european.

”Odată cu creşterea puterii de cumpărare, a veniturilor, oamenii aleg în mod firesc să călătorească mai mult în străinătate, lucru observat şi în alte ţări din Europa. Operatorii turistici din România trebuie să fie pregătiţi să facă faţă acestei situaţii, atât pentru a menţine atractivitatea pentru de turiştii români, dar mai ales pentru a atrage turiştii străini interesaţi de experienţe în afara ţărilor lor.”, comentează Mihai Bârsan, organizator Destinaţia Anului.

Românii preferă să îşi organizeze singuri vacanţele, cu un procent de doar 18% care apelează la agenţii de turism pentru rezervări interne şi cca 32% pentru vacanţe în afara ţării.

În România, destinaţia preferată a fost muntele, atât în mini-vacanţe (1-4 nopţi), cât şi în vacanţele extinse (peste 4 nopţi). Din cei 91% care au ales să îşi petreacă mini-vacanţele în România, se remarcă un procent de 18% pentru city-break-uri în ţară, o altă tendinţă de urmărit şi capitalizat pentru oraşele autohtone. 

Bulgaria a fost cea mai populară destinaţie pentru mini-vacanţe în străinătate, urmată de Spania, în timp ce pentru vacanţele extinse, Grecia a ocupat primul loc, urmată de Bulgaria şi Italia.

Atunci când vine vorba despre mare și plajă, România este alegerea a jumătate dintre respondenţi, urmată de Grecia şi Bulgaria.

49% dintre respondenţi declară că au fost la mare în România în 2022 şi 44% intenţionează să meargă în 2023. Cu toate acestea, când se gândesc la viitor, România este singura ţară care pierde în intenţia de vizitare, în timp ce Grecia şi Turcia sunt cele mai căutate destinaţii.

Grecia câştigă detaşat bătălia imaginii, inclusiv a gradului de recomandare. Cei care au fost acolo în ultimii 5 ani apreciază Grecia peste România la toate capitolele, cu excepţia uşurinţei cu care poţi să ajungi.

Cele mai mari diferenţe faţă de România sunt la capitolele curăţenie şi preţ care merită (+30%), urmată de plaje şi calitatea serviciilor (+25%).

Faţă de Bulgaria pare a exista o şansă mai bună ca litoralul românesc să îşi apere cota de piaţă: există o percepţie mai bună de siguranţă, despre mâncare sau posibilităţile de distracţie cu familia. În schimb trebuie îmbunătăţită percepţia nivelului de curăţenie şi calitate al serviciilor.

Per total, respondenţii declară că au fost mulţumiţi de destinaţiile unde şi-au petrecut vacanţele şi le-ar recomanda cu siguranţă unor prieteni sau colegi, indiferent dacă acestea se află în ţară sau în străinătate. Zona unde semnalează totuşi cea mai mare diferenţă între destinaţiile din România şi cele din afara ţării este cea de ”servicii de calitate”.

Cercetarea Destinaţii Vizionare, realizată de Destinaţia Anului cu susţinerea Institutului pentru Oraşe Vizionare (IOV), este cel mai mare studiu de obiceiuri şi atitudini ale turiştilor români din ultimii zece ani.

Acesta cuprinde o analiză detaliată a 3000 de respondenţi şi a 2500 de vacanţe ale românilor din ultimele 12 luni, din România şi străinătate, şi se concentrează asupra atitudinilor şi obiceiurilor de vacanţă ale românilor, precum şi asupra profilului publicului ţintă al destinaţiilor turistice din ţară.

Analiza a fost realizată de agenţia de cercetare de piaţă AHA Moments în luna martie 2023.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te