Iulius Chiriac, Supply Chain Director Bergenbier: Vrem să fim inovatori și să mulțumim clienții (P)

DE Newsweek | Actualizat: 23.08.2023 - 19:11
Iulius Chiriac, Supply Chain Director Bergenbier S.A.  - Foto: Arhiva

Strategia de sustenabilitatea Bergenbier S.A. se bazează pe trei piloni, aliniați cu principiile ESG: oamenii, mediul înconjurător și consumul responsabil de alcool, susține într-un interviu Iulius Chiriac, Supply Chain Director Bergenbier.

SHARE

Newsweek România: Cum a performat Bergenbier S.A. în ultimul an, având în vedere contextul macroeconomic? 

Iulius Chiriac, Supply Chain Director Bergenbier S.A. (foto jos): 2022 a fost un an extrem de provocator pentru industria berii, venind după doi ani de pandemie cu două ’ingrediente’ cu totul aparte – război la graniță și o inflație greu de imaginat. Inevitabil, întregul lanț de aprovizionare și producție a avut de suferit – de la incertitudinea disponibilității materiilor prime, până la lipsa acestora sau creșterea nejustificată a prețurilor de la o zi la alta.

Mai mult decât atât, a trebuit să gestionăm atât creșteri de preț fără precedent pentru energie electrică și gaz, cât și o impredictibilitate cu care nu ne-am mai întâlnit. Și, pentru a încheia prezentarea contextului macroeconomic, aș mai aminti cele două creșteri succesive de acciză - una de la 1 Ianuarie și cealaltă de la 1 August.

Cu toate acestea, Bergenbier SA a performat în linie cu țintele asumate – având o creștere de double digit în cifra de afaceri - dovedind maturitate și flexibilitate în contextul dat. Specific, la nivelul fabricii din Ploiești, am investit atât în creșterea capacității de producție, cât și în proiecte de eficientizare și sustenabilitate menite să răspundă acestor noi provocări, abordare pe care o vom continua și pe parcursul anilor următori.

Care sunt preferințele consumatorilor privind produsele din portofoliul Bergenbier S.A.?

În România, consumatorii preferă în proporție de peste 90% berea lager. „Însă observăm o creștere legată de preferințele din zona berilor fără alcool și a mixurilor de bere și suc.Pot spune cu mândrie că portofoliul nostru acoperă toate momentele de consum și preferințele actuale din piață.

Fără îndoială că brandul motor al companiei noastre este Bergenbier, probabil una dintre cele mai cunoscute și îndrăgite mărci din România. Este o poveste frumoasă pe care acest brand o are pe piață și suntem mândri că o producem în fabrica noastră din Ploiești.

În „Anul acesta sărbătorim 20 de ani de când producem Beck’s în România, compania noastră fiind prima țară din afara Germaniei căreia i-a fost acordat dreptul de a o produce local, cu respectarea riguroasei legi a purității germane.”

De asemenea, producem berea super-premium Stella Artois, o marcă ce transformă fiecare moment într-o ocazie, o bere deosebită pe care consumatorii noștri o apreciază, precum și Staropramen, un gust distinct, dedicat experților în bere.

Nu în ultimul rând, aș sublinia cea mai recentă poveste de succes din portofoliul nostru, brandul Fresh 0.0, produs în 4 arome și care încă de la lansare, în urmă cu doi ani, a reușit să crească în mod constant.

De asemenea, portofoliul nostru este diversificat în direcția non-alcoolică, oferind consumatorilor care nu pot sau nu doresc să consume alcool variante prin care nu trebuie să facă niciun fel de compromis la gust. Aici amintesc Bergenbier NA, liderul segmentului său, cât și variantele 0.0 la brandurile Stella Artois și Staropramen. 

Ce produse noi intenționați să lansați?

Una din preocupările noastre ca organizație este aceea de a fi inovatori și de a răspunde prompt nevoilor consumatorilor noștri. Urmărim atent noile trenduri ale pieței și momentele de consum ce apar, lansările noastre bazându-se pe aceste aspecte.

Anul acesta, de exemplu, am lansat variantele 0.0 la Staropramen și Stella Artois pe care ne concrentrăm acum și care performează în linie cu prognozele noastre. De asemenea, am lansat și aroma Mango și Fructul Pasiunii a brandului Fresh 0.0, recomandată de consumatorii noștri.

Ce credeți că diferențiază Bergenbier SA față de principalii competitori?

Bergenbier S.A. este brand-ul cu probabil cel mai cunoscut slogan, ’Prietenii știu de ce’. Ne diferențiem prin abordarea noastră, prin valorile pe care le promovăm: prietenia și empatia. Le aplicăm în tot ceea ce facem, de la producerea berii, până la distribuție și, mai ales, le aplicăm în cadrul organizației noastre. De asemenea, Bergenbier este un brand pe care consumatorii noștri îl asociază natural cu fotbalul pentru ca acest sport a fost mereu în ADN-ul nostru. Și ne bucurăm că iată, suntem din nou sponsori oficiali ai Echipei Naționale de Fotbal.

Ce ne puteți spune despre programele de sustenabilitate ale Bergenbier SA?

Strategia de sustenabilitatea Bergenbier S.A. se bazează pe trei piloni, aliniați cu principiile ESG: oamenii, mediul înconjurător și consumul responsabil de alcool.

Anul acesta vom ajunge la al patrulea raport de sustenabilitate, în care evidențiem eforturile pe care le facem în această direcție. În fabrica din Ploiești am implementat strategia WCSC 2.0 pentru a diminua amprenta de carbon asociată producției de bere. Avem rezultate bune, cu scăderi semnificative în utilizarea resurselor, cum ar fi apa sau energia. De asemenea, nu mai trimitem niciun deșeu menajer la groapa de gunoi, valorificându-le conform legislației în vigoare.

În plus, ne-am concentrat atenția asupra ambalajelor, devenind primul producător de băuturi care a introdus dopul atașat sticlei de PET, în concordanță cu directiva europeană privind plasticul de unică folosință. Această inițiativă a dus la reducerea greutății PET-ului, iar estimările indică o reducere cu aproximativ 1.000 de tone de plastic plasate pe piață.

Toate acestea sunt rezultatul măsurilor concrete aplicate ca parte a unei strategii coerente și a eforturilor constante ale tuturor colegilor implicați.

Suntem mândri că, pe lângă berea apreciată de consumatori zi de zi, suntem un producător de bere care depune eforturi susținute în direcția sustenabilității.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te