duminică 21 decembrie
EUR 5.0896 USD 4.3449
Abonează-te
Newsweek România

Acestea sunt capcanele atunci când cumperi vouchere tip cadou de Crăciun. Au pățit-o mulți clienți

Data publicării: 21.12.2025 • 20:00
Voucher cadou Foto: Freepik (imagine cu rol ilustrativ)
Voucher cadou Foto: Freepik (imagine cu rol ilustrativ)

Ajunul Crăciunului este la doar câteva zile distanță. Pentru mulți, un voucher cadou este un cadou practic de ultim moment. Iată ce ar trebui să știe consumatorii despre aspectele legale.

Conform Federației Germane a Comercianților cu Amănuntul, aproape o treime dintre cei chestionați au pus un voucher cadou sub bradul de Crăciun. Cu toate acestea, există câteva aspecte legale de care consumatorii ar trebui să fie conștienți înainte de a face o astfel de achiziție.

Dacă un comerciant cu amănuntul oferă vouchere, atunci, în general, da. În magazinele fizice, riscurile pentru consumatori sunt gestionabile, deoarece aceștia primesc de obicei voucherul direct și îl pot valorifica ulterior. Prin urmare, au ceva tangibil la îndemână.

Acestea sunt capcanele atunci când cumperi vouchere tip cadou de Crăciun. Au pățit-o mulți clienți

Un risc rămâne însă: potențiala insolvență a comerciantului înainte de valorificarea voucherului. Insolvența iminentă nu este întotdeauna ușor de observat. Dacă în vitrine există semne care indică închiderea magazinului, nu ar trebui să cumpărați un voucher de acolo.

Citește și: 18.000.000 lei amendă pentru supermarketuri. Ce produse de bază au vândut mai scump decât prevede legea?

Cu toate acestea, chiar și fără vreun indiciu de insolvență, aceasta nu poate fi niciodată exclusă complet. Reprezintă un risc real asociat cu voucherele cadou.

Acest lucru se datorează faptului că beneficiarii voucherelor nu primesc de obicei nimic în caz de insolvență. În loc de bunuri, aceștia pot solicita doar o rambursare - dacă comerciantul insolvent mai are bani, ceea ce este, în general, puțin probabil.

Cum pot identifica furnizori de vouchere de încredere atunci când cumpăr online?

Consumatorii pot recunoaște site-urile web de renume, de exemplu, printr-o notificare legală completă (Impressum). Aceasta ar trebui să includă numele companiei, adresa și informațiile de contact. Dacă nu este site-ul web al unui lanț cunoscut, consumatorii pot căuta recenzii ale clienților online folosind numele companiei.

„Recenziile pozitive pot fi cumpărate. Prin urmare, ar trebui să căutați în mod special recenzii negative”, sfătuiește Oliver Buttler de la Centrul pentru Consumatori din Baden-Württemberg. Se recomandă o prudență deosebită în cazul furnizorilor din afara Europei.

Pentru companiile din alte țări ale UE, Buttler notează: „Deși există un standard ridicat de protecție a consumatorilor în cadrul UE, comunicarea poate fi complicată atunci când apar probleme.” 

Centrele de consiliere pentru consumatori oferă un instrument fals de căutare a magazinelor, unde consumatorii pot verifica adresa site-ului web.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră