Care sunt cele 3 mari state ale Europei care se opun interzicerii mașinilor pe benzină și motorină?

DE Florin Budescu | Actualizat: 11.03.2024 - 16:30
Interzicerea motoarelor cu ardere internă este nepopulară în Germania, Franța şi Polonia - Foto: Public Domain Pictures
Interzicerea motoarelor cu ardere internă este nepopulară în Germania, Franța şi Polonia - Foto: PickPik

Interzicerea motoarelor cu ardere internă este nepopulară în Germania, Franța şi Polonia. Interzicerea de către UE a mașinilor noi, cu motoare cu ardere internă, din 2035, este cea mai puțin populară măsură.

SHARE

Interzicerea motoarelor cu ardere internă este nepopulară în Germania, Franța şi Polonia. Interzicerea de către UE a mașinilor noi, cu motoare cu ardere internă, din 2035, este cea mai puțin populară măsură de protecție a climei.

Lucrurile sunt valabile astfel, conform unui sondaj, în Germania, Franța și Polonia, chiar și printre alegătorii partidelor de centru-stânga.

Interzicerea motoarelor cu ardere internă este nepopulară în Germania, Franța şi Polonia

În anul 2023, țările UE și Parlamentul European au adoptat o interdicție de facto a vânzării de mașini noi, pe benzină și diesel, începând cu anul 2035, prin reducerea la zero a emisiilor permise, cu o excepție doar: mașinile care funcționează exclusiv cu combustibili neutri din punct de vedere climatic, a căror implementare este încă nerezolvată.

Această politică, cunoscută pe scară largă sub numele de „interzicerea motoarelor cu ardere”, este cea mai puțin populară măsură de politică climatică, dintr-o listă de 40 de opțiuni, oferite într-un sondaj realizat de cercetătorii de la Universitatea Oxford, Universitatea Humboldt, din Berlin, și Școala Hertie, din Berlin.

Citeşte şi: Mașinile vechi nu vor mai putea circula pe străzile de la noi. Câți ani poate avea autovehiculul?

În toate cele trei țări, interzicerea mașinilor cu motoare cu ardere internă s-a clasat pe ultimul loc, urmată de măsuri precum majorarea taxelor de CO2 (Germania, Polonia), precum și taxele rutiere pentru toate mașinile, cu excepția celor electrice (Franța).

Foto: PickPik

Deși nemulțumirea față de interzicerea motoarelor cu ardere internă este cea mai mare în rândul alegătorilor de extremă dreapta, aceasta se răspândește în taberele politice, făcând-o opțiunea cea mai puțin populară și printre potențialii alegători ai partidelor de centru-stânga, cum ar fi SPD, din Germania, Lewica, din Polonia, și Partidul Socialist, din Franța (toți social-democraţi).

Citeşte şi: VIDEO Ce este „Uni Wheel” și cum vrea să reinventeze roata în cursa electrificării mașinilor

Spre deosebire de partidele de centru-dreapta și de extremă-dreapta, grupul S&D, de centru-stânga, din Parlamentul European, a susținut întotdeauna măsura, argumentând că era necesar să se ajungă la neutralitatea climatică, la nivelul UE, până în anul 2050, și să se ofere perspectiva necesară producătorilor de automobile, pentru a se concentra pe mașinile electrice.

În timp ce PPE, de centru-dreapta, a renunţat la o promisiune de a anula interdicția „cât mai curând posibil”, din manifestul său final, pentru alegerile europarlamentare din iunie, adoptat la o convenție a partidului, săptămâna trecută, Jens Gieseke, negociatorul șef al PPE privind regulile CO2 pentru mașini, a declarat pentru Euractiv că „finalul motorului cu ardere va fi revizuit, în orice caz”.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te