Interzicerea motoarelor cu ardere internă este nepopulară în Germania, Franța şi Polonia. Interzicerea de către UE a mașinilor noi, cu motoare cu ardere internă, din 2035, este cea mai puțin populară măsură de protecție a climei.
Lucrurile sunt valabile astfel, conform unui sondaj, în Germania, Franța și Polonia, chiar și printre alegătorii partidelor de centru-stânga.
Interzicerea motoarelor cu ardere internă este nepopulară în Germania, Franța şi Polonia
În anul 2023, țările UE și Parlamentul European au adoptat o interdicție de facto a vânzării de mașini noi, pe benzină și diesel, începând cu anul 2035, prin reducerea la zero a emisiilor permise, cu o excepție doar: mașinile care funcționează exclusiv cu combustibili neutri din punct de vedere climatic, a căror implementare este încă nerezolvată.
Această politică, cunoscută pe scară largă sub numele de „interzicerea motoarelor cu ardere”, este cea mai puțin populară măsură de politică climatică, dintr-o listă de 40 de opțiuni, oferite într-un sondaj realizat de cercetătorii de la Universitatea Oxford, Universitatea Humboldt, din Berlin, și Școala Hertie, din Berlin.
Citeşte şi: Mașinile vechi nu vor mai putea circula pe străzile de la noi. Câți ani poate avea autovehiculul?
În toate cele trei țări, interzicerea mașinilor cu motoare cu ardere internă s-a clasat pe ultimul loc, urmată de măsuri precum majorarea taxelor de CO2 (Germania, Polonia), precum și taxele rutiere pentru toate mașinile, cu excepția celor electrice (Franța).
Foto: PickPik
Deși nemulțumirea față de interzicerea motoarelor cu ardere internă este cea mai mare în rândul alegătorilor de extremă dreapta, aceasta se răspândește în taberele politice, făcând-o opțiunea cea mai puțin populară și printre potențialii alegători ai partidelor de centru-stânga, cum ar fi SPD, din Germania, Lewica, din Polonia, și Partidul Socialist, din Franța (toți social-democraţi).
Citeşte şi: VIDEO Ce este „Uni Wheel” și cum vrea să reinventeze roata în cursa electrificării mașinilor
Spre deosebire de partidele de centru-dreapta și de extremă-dreapta, grupul S&D, de centru-stânga, din Parlamentul European, a susținut întotdeauna măsura, argumentând că era necesar să se ajungă la neutralitatea climatică, la nivelul UE, până în anul 2050, și să se ofere perspectiva necesară producătorilor de automobile, pentru a se concentra pe mașinile electrice.
În timp ce PPE, de centru-dreapta, a renunţat la o promisiune de a anula interdicția „cât mai curând posibil”, din manifestul său final, pentru alegerile europarlamentare din iunie, adoptat la o convenție a partidului, săptămâna trecută, Jens Gieseke, negociatorul șef al PPE privind regulile CO2 pentru mașini, a declarat pentru Euractiv că „finalul motorului cu ardere va fi revizuit, în orice caz”.