Sorin Grindeanu a declarat zilele trecute în emisiunea "În fața națiunii", de la Antena 3, că durata contractului pentru partea de proiectare a Autostrăzii Ploiești-Brașov este de 6-7 ani.
Grindeanu a explicat că a „moștenit” contractul cu Consitrans de la predecesorul său (Cătălin Drulă, n.r.) și că nu poate face nimic în privința termenelor, contractul fiind în derulare.
„Studiile de fezabilitate, partea de birocrație, înainte de execuție, durează undeva la 6-7 ani. Asta este licitația făcută de cel dinaintea mea, plus minus. E o licitație care are câștigători. Și eu vreau să câștig o licitație de felul ăsta în care să fac treaba peste 7 ani”, a declarat Sorin Grindeanu în emisiunea "În fața națiunii", de la Antena 3. Afirmația o găsiți începând cu minutul 16.
„Moștenirea” invocată de Grindeanu nu are, însă, vreo legătură cu datele din contractul semnat de CNAIR cu Consitrans în februarie 2021.
Ce scrie în contractul semnat de CNAIR cu Consitrans în februarie 2021 pentru Autostrada Ploiești - Brașov
„Vineri, 12.02.2021, CNAIR a semnat cu SC CONSITRANS S.R.L. contractul pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru “Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov”.
Valoarea contractului este de 46.554.284,02 Lei fără TVA, obiectivul fiind finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile.
Durata de realizare a serviciilor de proiectare este:
- 30 de luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate;
- 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC);
- 6 luni pentru Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE)”, potrivit contractului semnat de CNAIR cu Consitrans.
Grindeanu, despre infrastructura rutieră și accidente: ”Statul a rămas dator cetățeanului român”
În aceeași emisiune, Sorin Grindeanu a vorbit și despre infrastructura rutieră, în general, ca fiind una dintre principalele cauze a numărului mare de accidente.
"Cauzele sunt multiple. Una din acest dintre aceste cauze e dată de lipsa unei infrastructuri. Eu am mai spus, chiar la dumneavoastră în emisiune, undeva la începutul anului, că indiferent de guvernare și indiferent de cine a fost ministru al transporturilor, nici n-are importanță, statul român a rămas dator cetățeanului român din punctul de vedere al dezvoltării infrastructurii din România.
Acum ne aflăm într-o situație, să spunem, în care foarte multe proiecte demarează, sunt finanțate, există finanțare europeană, nu că asta n-ar fi existat și în trecut, și că n-am știut cum să cheltuim și am tot fazat diverse proiecte, dar acum iată că sunt primele semne și dacă îmi permiteți, o să vi le spun, primele semne, spun eu, încurajatoare.
În primul rând, ar fi pentru prima dată când România și-ar termina banii europeni pe fostul exercițiu bugetar 2014-2021 și am termina înainte de sfârșitul anului viitor când este deadline-ul, termenul limită, am termina undeva în mai-iunie, pe transporturi, acești bani. Tocmai de aceea noi am făcut o cerere de a se suplimenta pe ultimele luni sumele alocate din ceea ce nu cheltuie alte domenii din România.
Și tocmai de aceea am făcut această cerere undeva în jur de jumătate, încă jumătate miliard de euro, ca să putem să avem capacitatea să îi cheltuim până la sfârșitul anului viitor. Răspunsul este mai mult ca sigur pozitiv", a declarat Sorin Grindeanu.