FOTOREPORTAJ. Trafic infernal pe Centura București, promisă de Ponta, Dragnea și Dăncilă

DE Petre Bădică | Actualizat: 23.09.2019 - 12:35

Aflată într-o stare deplorabilă, Centura Capitalei a fost un obiectiv important în toate „Programele de guvernare” ale PSD, care conduce România din 2012. În acest moment, pe Centura Capitalei nu se lucrează.

SHARE

Cu toate astea, situația este dramatică. Din cei aproximativ 70 de kilometri ai Șoselei de Centură, doar un sfert au fost modernizați. Nici aceștia nu se află la standarde europene: au câte două benzi pe sens, dar traficul este „sufocat” cu sensuri giratorii și de faptul că intersectează intrările din Capitală.  

Haos non stop

Pe ceilalți 50 de kilometri ai Șoselei de Centură se circulă pe o bandă, există gropi, iar marcajele lipsesc. Într-o zi obișnuită, Centura orașului București se parcurge în 4-5 ore, cu o viteză medie de sub 20 de kilometri pe oră. Aglomerație de kilometri se formează la intrările și ieșirile din oraș care intersectează Centura.

Cozile se formează, fie pentru că acest intrări/ieșiri au o singură bandă, fie pentru că lipsesc pasajele peste/sub centură. Fie, din ambele motive.

Imaginile sunt de șoseau de intrare în București dinspre Târgoviște care intersectează porțiunea modernizată a Centurii București. Cozile, dimineața, sunt de kilometri. Haosul este generalizat la fiecare intrare în București.    

Dacă ne luăm după PSD, Centura Capitalei ar fi trebuit finalizată până acum.  

Program Guvernare Ponta:

„Șoselele de centură pentru orașele aflate pe viitoare coridoare autostradale sau de drum expres vor fi construite exclusiv în profil rutier rapid. Astfel, programul de construcţie a variantelor de ocolire va continua prin realizarea a 50 de variante de ocolire”.  

Program Guvernare Dragnea / Dăncilă:

„Finalizarea Variantei Ocolitoare a Bucureştiului la profil de autostradă (Inel Bucureşti (A0) care va face legătura între autostrada A1 cu autostrada A2 în primă fază; în faza a două, închiderea inelului centură în regim de autostradă de jur împrejurul Bucureştiului”.  

PS. Dacă s-ar pune taxa de intrare în București propusă de Firea, șoferii care vin dispre Târgoviște nu ar avea unde să își parcheze mașinile. În locul unde este indicatorul cu „intrarea în București”, Gabriela Firea a acordat autorizație de construcție unui magazin Lidl și unui imobil nou.

PS2. În urmă cu mai mulți ani, în aceeași zonă, a apărut un panou în care se anunța începerea construcției la pasajul peste Șoseaua de Centură. După cîteva luni panoul a dispărut, lucrările neîncepând nici azi.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.