„De astăzi vom circula pe încă 4,5 km din #AutostradaTransilvania. Se inaugurează mini-lotul din zona Târgu Mureș, inclusiv cei 4,5 km de drum național cu două benzi pe sens care leagă A3 de zona Metro/Azomureș.
Citește și: VIDEO Pe 30 de kilometri din Autostrada Transilvania se lucrează și noaptea. Deschidere, 2023
Colegii noștri vor fi în teren. Stați pe forum pentru fotografii și vești în timp real. Nu forțați accesul pe autostradă, deschiderea va fi după-amiază”, a anunțat Asociația Pro Infrastructură care a și publicat mai multe imagini.
Lotul de autostradă Târgu Mureș – Ungheni (și drum de legătură) are 4,7 kilometri. Valoarea investiției se ridică la 192 milioane de lei fără TVA, iar constructor este Strabag. Termenul pentru finalizarea lucrărilor a fost, inițial, august 2021, Strabag urmând să ofere și o garanție de 60 de luni pentru lotul de autostradă.
Citește și: Numai patru centimetri de autostradă, construiți, după 1989, pentru fiecare român. În Moldova, zero
El a fost scos la licitație în anul 2014, iar câștigătorul a fost anunțat în martie 2015. Emacons&Vega & Arcada au câștigat licitația valoarea totală a lucrării fiind de 179.787.916 lei fără TVA. Finanțarea este de 85 % din Fonduri de Coeziune și 15 % de la Bugetul de Stat. Durata contractului a fost stabilită la 60 luni din care: 12 luni – Execuție lucrări și 48 luni – Perioada de garanție.
Asocierea a cerut însă, renunțarea la contract un an mai târziu în aprilie 2016. "Constructorul a solicitat reziliere. Înercăm să-l readucem în contract, să nu reziliem. Motivele sunt puerile. Motivul pentru care au cerut reziliere e că nu s-a dat ordinul de începere. Oridinul de începere este o etapă imediat ulterioara ", a explicat Cătălin Homor, șeful de atunci al CNAIR.
În final, contractual s-a reziliat iar ciotul de drum a fost scos la licitație din nou. După o serie de contestații, Strabag a semnat contractul de construcție în iunie 2020.