În plin scandal din cauza închiderii totale a traficului pe Valea Oltului, una dintre cele mai aglomerate șosele din România, timp de o lună, începând din 8 iulie, pentru lucrări la viitoarea Autostradă Sibiu-Pitești, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și șeful CNAIR, Cristina Pistol, au mers, vineri, 5 iulie, pe șantierul lotul 4 al autostrăzii Sibiu-Pitești, cea care include primul tunel la nivel de autostradă din țară.
Citește și: Valea Oltului, închisă total pentru Autostrada Sibiu-Pitești. Existau soluții, dar trebuiau gândite
Lotul autostrăzii Sibiu-Pitești cu primul tunel de autostradă din țară, la 42%
„Ritm de lucru foarte bun pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești! (...)
Lucrările au ajuns la un #stadiu fizic de 42,3%, iar finalizarea lor este prevăzută (conform contractului) în prima parte a anului 2027.
Însă, în acest ritm, este foarte posibil ca lucrările pe acest șantier să fie finalizate mai devreme decât prevede termenul contractual”, a postat pe Facebook, șeful CNAIR Cristian Pistol.
Citește și: Revoltă din cauza închiderii Văii Oltului și podului Giurgiu-Ruse. Ce soluții propun transportatorii
„Evoluție foarte bună pe șantierul Secțiunii 4 (Tigveni - Curtea de Argeș) din Autostrada Sibiu- Pitești.
Pe cei 9,86 km, constructorul austriac a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de aproape 43%.
500 de muncitori și 200 de utilaje lucrează la:
- terasamente
- consolidări
- structuri
- un tunel.
Contractul cu o valoare 1,67 de miliarde de lei (fără TVA) - finanțat prin PT- trebuie finalizat cel târziu în anul 2027.
Cea mai complexă lucrare de pe acest sector de autostradă este tunelul Momaia (1,3 km), format din două galerii, la care s-au forat, până în prezent, 760,5 m pe calea 1 și 651,2 m pe calea 2.
După finalizarea lucrărilor pe toate cele 4 secțiuni aflate acum în execuție, cel mai târziu în 2028 (cele două secțiuni montane), autostrada Sibiu – Pitești (parte din #A1) va avea 122 km.
Pe 13,17 km, între Sibiu și Boița se circulă deja din luna decembrie 2022.
La ora actuală mai este în lucru secțiunea 5 (Curtea de Argeș - Pitești) în lungime de 30,35 km, iar secțiunea 2 (Boița - Cornetu), în lungime de 31,33 de km, a intrat sectorizat în execuție.
Secțiunea 3 (Cornetu - Tigveni) în lungime de 37,4 km, este acum în faza de proiectare și anul acesta trebuie de asemenea să intre de asemenea în faza de construcție”, a relatat pe pagina sa de Facebook și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.